طرز تهیه خورش قلیه ماهی به روش جنوبی ها

طرز تهیه خورش قلیه ماهی به روش جنوبی ها

طرز تهیه خورش قلیه ماهی به روش جنوبی ها

طرز تهیه خورش قلیه ماهی جنوبی : اگه غذاهای تند و نمکی را دوست دارید پیشنهاد من به شما قلیه ماهی جنوبی می باشد که می توانید حتی با چلو آن را برای یک وعده ناهار خود انتخاب کنید برای شما لیست مواد غذایی که در آن به کار رفته را در بخش زیر قرار داده ایم .امیدوارم از این مطلب آموزشی راضی بوده باشید.

طرز تهیه قلیه ماهی ( جنوب )

ماهی بدون تیغ ۱ عدد  .  گشنیز ۲۵۰ گرم  .  شنبلیله ۵۰ گرم  .  پیاز ۲ عدد

سیر ۵ حبه  .  رب انار ترش ۳ قاشق غذاخوری  .  زردچوبه و نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه خورش قلیه ماهی به روش جنوبی ها

 

سبزی ها را تمیز کنید و بشویید ، پس از اینکه آب سبزی ها خشک شد داخل خرد کن بریزید یا با چاقو ساطوری کنید تا خوب خرد و ریز شود ؛ ماهی را به تکه هایی به یک اندازه برش بزنید ، کمی نمک و فلفل روی ماهی بپاشید و کناری قرار دهید.

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، پیاز را خرد کنید و داخل روغن بریزید ، نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود.در ادامه سیرهای رنده شده و سبزیجات خرد شده را اضافه نمایید ؛ تفت دهید تا رنگ سبزی ها کمی تغییر کند و آب آن کشیده شود سپس نصف لیوان آب اضافه کنید و با حرارت ملایم بگذارید سبزی ها بپزند.

رب انار را به سبزی اضافه کنید و مخلوط نمایید سپس ۳ لیوان آب اضافه کنید و در ظرف را نیمه باز بگذارید و با حرارت متوسط اجازه دهید خورش بجوشد و تغییر رنگ دهد سپس تکه های ماهی را داخل خورش قرار دهید و ۳۰ دقیقه بگذارید ماهی ها بپزند و خورش جا بیفتد ؛ پس از پخت قلیه ماهی را در ظرف بکشید و به همراه برنج سرو کنید.

نکته ها : میتوانید ماهی ها را سرخ کنید سپس به خورشت اضافه نمایید ، در دستور اصلی و جنوبی قلیه ماهی به جای رب انار از تمبر هندی استفاده میشود اما با رب انار مزه و طعم قوی تری خواهید داشت ، طعم این خورش باید ترش و تند باشد.

دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای محلی و سنتی ایرانی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.