طرز تهیه خورش مرغ و بامیه یک خورش تابستانی

طرز تهیه خورش مرغ و بامیه یک خورش تابستانی

طرز تهیه خورش مرغ و بامیه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک یاز خورش های پرخاصیت تابستانی را برایتان قرار دهیم. طرز تهیه خورش مرغ و بامیه عنوان این غذای فوق العاده میباشد و از این لحاظ خورش بسیار پرخاصیتیست زیرا به مقدار فراوانی بامیه در آن بکار رفته است.

مواد لازم:
پیاز ریز شده: ۲ عدد
مرغ: ۸ قطعه
آب: ۸ لیوان
عصاره مرغ: ۲ عدد
بامیه: نیم کیلو
رب‌گوجه فرنگی:۳ قاشق غذاخوری
ادویه مخلوط: یک قاشق‌ غذاخوری
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
پودر فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری
نمک‌ و روغن: به میزان لازم

طرز تهیه خورش مرغ و بامیه

روغن را در ظرف مورد نظر ریخته و پیازهای خرد شده را در آن سرخ کنید. سپس قطعات مرغ شسته شده را به آن اضافه کرده و ادویه مخلوط، نمک و فلفل را به آن زده و اجازه دهید تا مرغ و پیاز به‌آرامی و همراه هم سرخ شوند. بعد از این مرحله آب و عصاره مرغ را با هم مخلوط کرده و درون ظرف بریزید و بگذارید

تا مرغ بخوبی بپزد. بعد از اطمینان از پخت کامل مرغ سایر مواد را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش به مدت یک‌ساعت روی حرارت ملایم جا بیفتد.توجه داشته باشید بامیه‌هایی را که انتخاب می‌کنید، ریز باشند چون بامیه‌های درشت مواد لزجی از خود ترشح می‌کنند که ممکن است اعضای خانواده آن را نپسندند، همچنین بهتر است از خرد کردن بامیه‌ها هم پرهیز شود.

مواد لازم و طرز تهیه خورش مرغ و بامیه :
ماهی: ۲ عدد
پیاز: ۳ عدد بزرگ
گوجه‌فرنگی: یک عدد
لیموترش: ۴ عدد
پودر لیموعمانی: ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: نصف پیمانه
زنجبیل تازه کوبیده: یک قاشق چایخوری
نمک، فلفل و ادویه ماهی: به مقدار لازم
سیر رنده شده: ۵ حبه
گشنیز و جعفری ریزشده: یک پیمانه.

طرز تهیه خورش مرغ و بامیه

گشنیز و جعفری ریز شده را با سیر و زنجبیل کوبیده شده مخلوط کنید. سپس ۲ عدد از پیازها را ریز خرد کرده و به مواد اضافه کنید. آب ۲ عدد لیمو را همراه پودر لیموعمانی و نمک، فلفل و ادویه به مواد اضافه کرده و با روغن زیتون مخلوط کنید.

مواد که آماده شد، شکم ماهی‌ها را که قبلا تمیز کرده و شسته‌اید باز کرده و از مواد پر کنید. سپس ۲ عدد لیموی باقیمانده را از وسط برش داده و روی مواد داخل شکم ماهی بگذارید.حالا ظرف مخصوص فر را چرب کرده، ماهی‌ها را در ظرف بگذارید و روی آن روغن زیتون بریزید. اگر از مواد میانی چیزی مانده بود روی سطح ماهی‌ها بریزید و روی سطح آن را بپوشانید.

سپس یک عدد پیاز و گوجه‌فرنگی را درشت حلقه کنید و روی سطح ماهی‌ها و کنار آن در ظرف بچینید. می‌توانید روی پیازها و گوجه‌فرنگی کمی روغن زیتون بریزید.ظرف را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک‌ساعت با حرارت ابتدا به مدت نیم‌ساعت ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد و سپس با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد در فر بگذارید تا ماهی‌ها خوب برشته شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *