طرز تهیه دسر بیسکویتی بدون استفاده از فر

طرز تهیه دسر بیسکویتی بدون استفاده از فر

طرز تهیه دسر بیسکویتی پاییزی

در مطلب زیر طرز تهیه دسر بیسکویتی را برایتان قرار داده ایم معمولا این دسر بسیار خوشمزه و عالی با استفاده از فر درست می شود ولی طرز تهیه زیر بدون استفاده از فر می باشد یعنی این دسر را بدون استفاده از فر می توان براحتی تهیه نمود.

دسر بیسکویتی بدون نیاز به فر

بعد از ظهرهای پاییز خوردن یک دسر خوشمزه همراه با نوشیدنی گرم بسیار لذت‌بخش است. مخصوصا اگر یک دسر خوشمزه و مقوی باشد. مزیت مهم این دسر بیسکویتی این است که احتیاج به فر ندارد و داخل یخچال آماده می شود.

مواد لازم  برای تهیه دسر بیسکوییتی برای ۴ نفر :

بیسکویت ساده : ۲ بسته
وانیل : کمی
زرده تخم‌مرغ : ۴ عدد
شکر : ۱ پیمانه
کره : ۵۰ گرم
آرد : ۳ قاشق سوپ خوری
شیر : ۲ لیوان
پودر کاکائو و پودر قند برای تزیین

طرز تهیه دسر بیسکویتی :

در یک کاسه مناسب زرده ها و شکر را بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید. در یک قابلمه شیر و آرد را با هم مخلوط کنید. حالا مخلوط شکر و زرده را داخل قابلمه بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.
قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را آن‌قدر هم بزنید تا غلیظ شود. توجه کنید غلظت مواد باید کمی رقیق‌تر از فرنی باشد.
حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس وانیل و کره را داخل آن بریزید و به‌آرامی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شده ، کره آب شود.
در یک ظرف پیرکس، یک ردیف بیسکویت بچینید، سپس روی آن مایه به دست آمده که هنوز داغ است بریزید. روی دسر را می‌توانید با پودر کاکائو و پودر قند تزیین کنید.
ظرف را به مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود، سپس آن را سرو کنید.

فوت و فن

دقت کنید که مواد داخل قابلمه را روی حرارت ملایم باید مرتب هم بزنید. در غیر این صورت مواد ته می‌گیرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.