طرز تهیه راگو ماهی تن غذای بسیار مشهور اسپانیایی

طرز تهیه راگو ماهی تن غذای بسیار مشهور اسپانیایی

طرز تهیه راگو ماهی تن اسپانیایی

مطلب زیر آموزش پخت یک غذای دریایی بسیار خوشمزه را برای شما قرار داده شده در زیر طرز تهیه راگو ماهی تن که یک غذای اسپانیایی مشهور میباشد امیدوارم که از تهیه این غذای دریایی بسیار خوشمزه لذت ببرید.

در صورت استفاده از ماهی تن تازه،آن را پوست می گیریم و به قطعات کوچک،چهار گوش می بریم.بعد کمی نمک می زنیم و آن را با دو قاشق روغن زیتون کمی سرخ می کنیم.ماهی را از ظرف خارج می کنیم و پیاز خلال کرده را …

راگو ماهی تن(اسپانیایی)

مواد لازم برای ۶ نفر:

کنسرو ماهی تن=۲ قوطی(یا ۱ کیلوگرم ماهی تن تازه)

پیاز متوسط=۴ عدد

سیر=۳ تا ۴ پره

گوجه فرنگی=۱ کیلوگرم

نخود سبز پخته=۵۰۰ گرم(یا ۱ قوطی متوسط کنسرو نخود سبز)

سیب زمینی اسلامبولی کوچک=۷۰۰ گرم

فلفل قرمز تند=بمقدار کم

روغن زیتون=۴ قاشق سوپخوری

آویشن=به مقدار کم(می توان از مقداری نعناع و ترخان استفاده کرد)

نمک و فلفل=بقدر کافی

 

طرز تهیه راگو ماهی تن غذای بسیار مشهور اسپانیایی

در صورت استفاده از ماهی تن تازه،آن را پوست می گیریم و به قطعات کوچک،چهار گوش می بریم.بعد کمی نمک می زنیم و آن را با دو قاشق روغن زیتون کمی سرخ می کنیم.ماهی را از ظرف خارج می کنیم و پیاز خلال کرده را در همان روغن و در همان ظرف کمی تفت می دهیم.سیر را می کوبیم و به ظرف پیاز اضافه می کنیم و بهم می زنیم.روی گوجه فرنگی ها آب جوش می دهیم و پوست آنها را کنده،خرد می کنیم و آنها را داخل پیاز می ریزیم.سیب زمینی را پوست می کنیم و داخل ظرف گوجه فرنگی می ریزیم. در ظرف را می بندیم و می گذاریم کمی بپزد. بعد ماهی و نخود را می ریزیم.کمی نمک و فلفل قرمز و آویشن خرد شده(یا نعناع و ترخان هم به آن اضافه می کنیم.دوباره در ظرف را می بندیم،حرارت را ملایم می کنیم تا تمام مواد پخته شوند و سس ته ظرف غلیظ شود.در صورت استفاده از کنسرو ماهی تن،آن را به همراه نخود در اواخر طبخ با سایر مواد مخلوط می کنیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *