طرز تهیه رولت خرما ویژه سفره های رنگین ماه رمضان

طرز تهیه رولت خرما ویژه سفره های رنگین ماه رمضان

طرز تهیه رولت خرما

در مطلب زیر طرز تهیه رولت خرما را برایتان قرار داده ایم . معمولا در ماه مبارک رمضان انرژی فرد کلا تحلیل می رود ولی شما میتوانید با تهیه رولت خرما یکی از انرژی زا ترین و مقوی ترین مواد خوراکی که همان خرما میباشد را به شکل رولت درآورید و بر سر سفره افطارتان قرار دهید امیدوارم که از تهیه این رولت بسیار خوشمزه راضی باشید.

طرز تهیه رولت خرما

مواد لازم :
آرد ۳ پیمانه
کره سه چهارم پیمانه
پودرقند یک دوم پیمانه
زرده تخم‌مرغ ۱ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
شیر یک دوم پیمانه
خرما حدود ۵۰ عدد
گردوی خرد شده ۱ پیمانه
پودر پسته
دارچین ۱ قاشق غذاخوری
شکر یک دوم پیمانه
سفیده تخم‌مرغ به مقدار لازم

طرز تهیه رولت خرما

روش تهیه :
کره و پودر قند را با همزن بزنید، زرده تخم‌مرغ و وانیل را اضافه کرده، شیر و آرد را هم به تدریج اضافه نمایید و ورز دهید تا خمیر به دست نچسبد؛ هسته‌های خرما را درآورده و یک چهارم مغز گردوی در آن قرار دهید؛ خمیر را به قطر نیم سانت باز کنید و به صورت نوارهای ۲ سانتی‌ برش دهید، نوار را یک دور دور خرما بپیچید؛ سفیده را با چنگال بزنید و خرماها را در سفیده و سپس در مخلوط شکر، پودر پسته و گردوی خرد شده و دارچین بغلطانید و در سینی فر  چرب شده قرار دهید، آن‌گاه در فر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت و در طبقه وسط به مدت ۲۰ دقیقه بپزید، سپس صبر کنید تا سرد شود و در ظرف بچینید. برای ماندگاری بیشتر رولت خرما باید آن‌ها را در ظرف دردار و داخل یخچال نگهداری نمایید.

طرز تهیه رولت خرما

نکته تغذیه‌ای :
بهتر است در ماه مبارک رمضان عوض استفاده دائم و هر روزه از زولبیا و بامیه، گاهی نیز از شیرینی‌های مقوی خانگی همانند رولت خرما که حاوی موادی مغذی چون گردو و خرماست استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *