طرز تهیه زیتون پرورده کاملا اصیل و خوشمزه

طرز تهیه زیتون پرورده کاملا اصیل و خوشمزه

طرز تهیه زیتون پرورده کاملا اصیل

در زیر طرز تهیه زیتون پرورده کاملا اصیل شمالی را برایتان قرار داده ایم بر روی این زیتون ها مقداری رب انار میریزیم تا طعم آن متفاوت شود و طعم زیتون پرورده را به خود بگیرد.

این دستور برای درست کردن زیتون پرورده تو خونه که هم مقبول باشه، هم طعمش به زیتون پرورده های شمال نزدیک باشد،است.
زیتون پرورده توی شمال با ترکیب رب انار و گردو روغن زیتون و سبزی های محلی و افزودنی هایی مثل دونه انار خشکیده درست می شود. تو تهران و بقیه ی شهرها سبزی های تازه ی شمالی گیر نمی آید و دونه انار خشک هم ممکنه تو فروشگاه های محصولات شمال پیدا بشود. سعی کنید حداقل رب انار رو از این فروشگاههای محصولات شمال و به صورت باز بخرید چون خیلی مزه اش متفاوته و بهتر از رب انارای بسته بندی است. برای سبزی هم جایگزین وجود داره که تو دستور می خوانید.

مواد لازم:
نیم کیلو زیتون هسته گرفته
یک پیمانه و نیم رب انار ( می تونین بسته به ذائقه تون کم و زیادش کنید)
۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم گردو چرخ کرده ( بازم زیاد و کمیش به ذائقه تون بر می گرده!)
دو قاشق آبلیمو
یک قاشق مرباخوری نعنا خشک سابیده
یک قاشق چایخوری آویشن سابیده
۲-۱ قاشق دانه انار خشک (نبود نریزید، اتفاق بدی تو مزه ی زیتون نمی افته)

طرز تهیه:
اگه زیتون شور و ترش بود ۱ ساعت تو آب خیس کنیدش، مواظب باشید بیشتر تو آب نمونه چون بی مزه می شه ( هر چی زیتون کمتر شور باشه، کمتر باید تو آب بمونه، راه درستش اینه که نیم ساعت که گذشت بچشیدش و اگه یه شوری معمولی داشت از آب درش بیارین). زیتون رابریزید تو سبد، آبش که رفت بریزید تو یه کاسه بزرگ و رب انار و آبلیمو رو اضافه کنید. خوب هم بزنید و بقیه مواد را اضافه کنید. خوب که مخلوط کردید ۱ ساعت بگذارید تو یخچال تا خنک شود یا اگر عجله دارید همونطوری بخورید. میل خودتونه!


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.