طرز تهیه سالمون کبابی با سس زنجبیل و سس سویا

طرز تهیه سالمون کبابی با سس زنجبیل و سس سویا

طرز تهیه سالمون کبابی با سس زنجبیل

معمولا اروپایی ها ماهی سالمون یا فیله سالمون را بطور بسیار متفاوتی تهیه می کنند بنابراین طرز تهیه سالمون کبابی با سس زنجبیل و سس سویا را در مطلب زیر برای شما قرار داده ایم تا طعم کاملا متفاوتی را با این ماهی احساس کنید.

مواد لازم

فیله ماهی سالمون ۴۵۰ گرم
زنجبیل رنده شده یک تکه ۲-۳ سانتی
سیر ریز خرد شده ۵ حبه
سس سویا ۱ قاشق غذاخوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری
روغن کنجد ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان دلخواه

 

اطلاعات مواد مغذی

۴۰۷ کالری

۱۷ گرم چربی

۱۵ گرم کربوهیدرات

۴۷ گرم پروتئین

 

طرز تهیه سالمون کبابی با سس زنجبیل و سس سویا

سالمون کبابی با سس زنجبیل مخصوص روشی آسان و سریع برای طبخ یک ماهی فوق العاده خوشمزه و لذیذ است. ترکیبات معطر و خوش  طعم این سس مثل زنجبیل و سیر، طعمی عالی به ماهی می دهند و بوی زهم آن را کاملا از بین می برند. با این روش، ماهی را بیشتر وارد سفره هامان کنیم.

طرز تهیه: فر را روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. سالمون را به ۲-۳ تکه تقسیم کنید. زنجبیل و سیر رنده شده را به سالمون اضافه کنید و روی ماهی بمالید. سس سویا، عسل، نمک، فلفل و روغن کنجد را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سالمون با تمام مواد پوشیده شود.اجازه دهید سالمون حدود ۲۰ دقیقه در سس بماند. حتی در صورت امکان بهتر است ۲ ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا طعم سس خوب به خرد ماهی برود.

کف سینی فر را کمی چرب کنید و برش های سالمون را داخل سینی قرار دهید. سپس سینی را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. زمانی که روی سالمون برشته و در برخی نقاط نیمسوز شد یعنی ماهی آماده است. سپس سینی را از فر خارج کنید و ماهی ها را در ظرف سرو بچینید. روی سالمون را بدلخواه با کمی کنجد و جعفری تزیین کنید و همراه با برنج نوش جان کنید.

برای: ۳ نفر
حاضر است در : ۲۵ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای دریایی
مواد لازم : روغن کنجد, زنجبیل, سس سویا, سیر, عسل, ماهی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *