طرز تهیه سوپ برش روسی قرمز رنگ با استفاده از چغندر تازه

طرز تهیه سوپ برش روسی قرمز رنگ با استفاده از چغندر تازه

طرز تهیه سوپ برش روسی قرمز

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه سوپ برش روسی قرمز رنگ این سوپ در فصل زمستان تهیه می گردد زیرا این سوپ با استفاده از چغندر تازه باید استفاده شود تا طعم فوق العاده این سوپ را احساس کنید. امیدوارم که دوست داشته باشید.

مواد لازم

چغندر (لبو) ۳ عدد متوسط
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
کنسرو لوبیا ۴۰۰ گرم
برگ بو ۲ عدد
آب ۱۰ فنجان
آب مرغ ۶ فنجان
سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چایخوری
شوید خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
روغن ۴ قاشق غذاخوری
هویج ۲ عدد
کلم پیچ یک نصفه

 

سوپ بُرش روسی

سوپ بُرش (Borsch) یک غذای سنتی متعلق به روسیه و اروپای شرقی است. ماده اصلی سوپ برش چغندر ( لبو) است و همین باعث قرمزرنگ بودن سوپ می‌شود. برای طعم بهتر، سوپ برش روسی را معمولاً با ماست ترش، مایونز یا خامه سرو می‌کنند. این سوپ جدید و خوشمزه دستور پختی بسیار ساده دارد و بدلیل ترکیباتش یک سوپ رژیمی و مقوی برای فصل پاییز و زمستان محسوب می شود.

طرز تهیه:چغندرها (لبوها) را با ۱۰ فنجان آب در قابلمه بزرگی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید لبوها به مدت ۱ ساعت بپزند. طوریکه کاملا پخته و نرم شوند و چاقو به راحتی داخل آن فرو برود. لبوها را از آب خارج کنید و کنار بگذارید. آب لبو را نگه دارید.سیب زمینی را بشویید و پوست بگیرید. آنها را مانند شکل خرد کنید و داخل آب لبو بریزید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سیب زمینی ها را بپزید تا نرم شوند.

هویج را بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را رنده کنید. پیاز را نیز پوست بکنید و ریز خرد کنید. در یک ماهیتابه ۴ قاشق روغن بریزید و پیاز و هویج را داخل آن بریزید و به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. در انتها کچاپ را اضافه کنید و مجددا چند دقیقه تفت دهید.

نصف کلم را ریز خرد کنید و به قابلمه سیب زمینی اضافه کنید.لبوهای پخته شده را با رنده درشت رنده کنید. می توانید آن ها را بصورت خلالی نیز خرد کنید. سپس لبوهای خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. ۶ فنجان آب مرغ، آب لیمو، برگ بو، فلفل و کنسرو لوبیا( به همراه سس کنسرو) را به سوپ برش اضافه کنید و هم بزنید.

هویج و پیاز تفت داده شده را همراه با شوید خرد شده را داخل سوپ برش بریزید. اجازه دهید سوپ به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بپزد تا جا بیفتد و کلم ها کاملا نرم شوند.سوپ برش روسی خوشرنگ و خوش طعم را داخل ظرف بریزید. با خامه ترش یا مایونز و کمی شوید تازه آن را تزیین کنید و همراه با عزیزانتان نوش جان کنید.نکته: بهتر است این سوپ را همراه با خامه ترش سرو کنید. می توانید خامه ترش را خودتان در منزل درست کنید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۸۰ دقیقه


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.