طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز با گل کلم سفید

طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز با گل کلم سفید

طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز

در مطلب زیر طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز را برایتان قرار داده ایم این سوپ بسیار فوق العاده و کاملا چربی سوز میباشد این سوپ بسیار فوق العاده با گل کلم سفید تهیه شده و همچنین کرفس در آن استفاده شده است امیدارم که از تهیه این سوپ فوق العاده لذت ببرید.

کرفس خرد شده : ۱ لیوان
گل کلم سفید خرد شده : ۲ لیوان
هویج : ۳ عدد
پیاز : ۳ عدد
فلفل دلمه ای : ۲ عدد
گوجه فرنگی درشت : ۵ عدد
آب : ۳ لیوان

طرز تهیه :
۳ لیوان آب را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید.

گوجه فرنگی های پوست گرفته رنده شده و سبزیجات خرد شده را به اب در حال جوشیدن اضافه کنید ، مخلوط کنید سپس در قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید.

به مدت ۱ ساعت اجازه دهید سوپ آرام بجوشد و آماده شود( در این مدت چند بار سوپ را هم بزنید ) سپس نمک و فلفل را اندازه کنید و ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید سوپ جا بیفتد سپس در ظرف بکشید و میل کنید.

گل کلم، گیاه بومی شمال شرق مدیترانه در حال حاضر در بیشتر کشورها کشت می‌شود.

گل کلم را می‌توان خام، پخته یا به صورت ترشی مصرف کرد هر چند که ارزش غذایی گل کلم خام بیشتر است.

مصرف گل کلم، احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های پروستات، سینه، روده، تخمدان و مثانه را کاهش می‌دهد. محققان کانادایی در بررسی‌های خود دریافتند مصرف نصف پیمانه گل کلم در روز، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را تا ۵۲ درصد کاهش می‌دهد.

سرطان پروستات دومین عامل مرگ از سرطان در مردان آمریکا می‌باشد. هرساله ۵۰۰۰۰۰ مرد بر اثر سرطان پروستات می‌میرند که این آمار نسبت به هند که در رژیم غذایی خود از گیاهان خانواده براسیکا و ادویه‌جات استفاده می‌نمایند، بیشتر است. ترکیب گل کلم و زردچوبه بسیار خوشمزه و خوش طعم می‌باشد. بهترین راه برای تهیه این غذا به این صورت است که ابتدا گل کلم را تکه، تکه می‌کنیم و برای تقریباً ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را نگه می‌داریم. این مرحله سبب تولید فنیل ایزوتیوسیانات (phenethyl isothiocyanate) می‌شود که به کاهش رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. این ماده زمانی که گل کلم تکه شده باشد تولید می‌شود اما با گرم کردن آن تولیدش متوقف می‌گردد. مقداری زرد چوبه به آن اضافه می‌نماییم و روی حرارت ملایم با اضافه نمودن کمی سبزیجات به مدت ۵ دقیقه گرم می‌کنیم و سپس همراه با کمی نمک، فلفل و روغن زیتون آن را خوش طعم تر نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *