طرز تهیه سوپ قارچ سوپی مملو از انواع ویتامین ها

طرز تهیه سوپ قارچ سوپی مملو از انواع ویتامین ها

طرز تهیه سوپ قارچ دارای انواع ویتامین

در مطلب زیر طرز تهیه سوپ قارچ را برایتان قرار داده ایم این سوپ فوق العاده ممعلو از انواع ویتامین ها می باشد در ضمن این سوپ فوق العاده نیاز به مواد لازم زیادی ندارد بنابراین بهتر است از این سوپ در وعده شام یا پیش غذایتان استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کره: ۶ قاشق غذاخوری
پیازکوچک خرده شده: یک عدد
قارچ: ۳۴۰ گرم‌
آب مرغ: ۴ پیمانه
جعفری خرد شده: یک دسته
سرکه سفید: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان دلخواه.

طرز تهیه سوپ قارچ
در یک قابلمه ۲ قاشق کره را روی حرارت متوسط آب کنید. پیاز را اضافه و تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس قارچ‌ها را با باقیمانده کره اضافه کنید و ۸ دقیقه تفت دهید. مواظب باشید که پیازها قهوه‌ای نشوند. آب مرغ را به جعفری اضافه کنید و بگذارید سوپ به جوش بیاید و بلافاصله شعله را کم کنید و بگذارید سوپ یک ساعت با شعله ملایم بجوشد. پس از یک ساعت جعفری خرد شده را اضافه کنید و بگذارید سوپ چند دقیقه خنک شود و سپس آن را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا نرم شود. سوپ را به قابلمه برگردانید، نمک و فلفل بزنید و دوباره حرارت شعله گاز را زیاد کنید تا به جوش بیاید و سپس سرکه را به آن اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید و داخل ظرف مناسب بریزید.
در فصل سرما سوپ‌های داغ می‌تواند بهترین پیش غذا باشد یا حتی به عنوان غذای اصلی استفاده شود.

طرز تهیه سوپ قارچ

ارزش غذایی قارچ

قارچ دارای ویتامین‌های B1، B2، PP و D است و هیچ‌گونه مواد قندی در خود ندارند و فاقد چربی است.

پروتئین قارچ نزدیک به پروتئین گوشت بوده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای بدن باشد. بعلاوه قارچ حاوی ۵ ـ ۴ درصد مواد نشاسته‌ای و مقدار کافی ویتامین D است. این ویتامین باعث می‌شود کلسیم، جذب روده شده و بلافاصله در استخوان‌ها وارد شود. افرادی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند بایستی به این ماده غذایی باارزش اهمیت بدهند. بیوتن و اسیدفولیک موجود در قارچ در سوخت و ساز بدن و مواد اصلی ژن‌ها تاثیر بسزایی دارد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا این غذا برای افرادی که به مدت طولانی در بستر بیماری بوده و در اثر کمبود نور خورشید و نرسیدن ویتامین D به استخوان‌هایشان، دچار کمبود کلسیم شده‌اند بسیار مناسب و به خاطر وجود ماده غذایی باارزشی چون قارچ توصیه می‌شود.

البته به دلیل دیرهضم بودن قارچ، توصیه می‌شود زنان باردار و مادران شیرده از مصرف زیاد قارچ خودداری کنند. افرادی که به کولیت روده یا نقرس مبتلا هستند هم نباید قارچ مصرف کنند، اما به افراد دیابتی، افرادی که یبوست دارند و اشخاصی که چاق هستند توصیه می‌شود این ماده باارزش غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهند. در ضمن قارچ در رفع خستگی و کم‌حوصلگی موثر و آرام‌بخش است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *