طرز تهیه سوپ قارچ و برنج

طرز تهیه سوپ قارچ و برنج

آموزش پخت سوپ قارچ و برنج

در مطلب زیر طرز تهیه یک سوپ بسیار مقوی و خوشمزه با میزان کالری متوسط برای شما دوستان گرامی قرار داده ایم.سوپ قارچ و برنج را میتوان بعنوان شام استفاده کرد.

دستور آشپزی امروز به طرز تهیه سوپی مغذی، خوش‌طعم و با کالری متوسط به نام سوپ قارچ و برنج اختصاص دارد که می‌تواند گزینه مناسبی برای شام این روزهای سرد پاییزی باشد. برای تهیه این غذا برای ۶ نفر به ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۶ فنجان پیازچه خردشده،

۴۵۰ گرم قارچ خردشده، یک و نیم فنجان جعفری ساطوری، ۲ حبه سیر، ۶ فنجان آب قارچ، ۲ فنجان آب، ۱ فنجان برنج قهوه‌ای، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نمک، ۶ قاشق غذاخوری خامه و ۶ قاشق غذاخوری بادام خردشده و تفت‌‌داده، نیاز داریم.

برای آماده کردن این غذا هم کافی است که ابتدا روغن را در تابه نچسبی گرم کنید. ۶ تا ۱۰ دقیقه پیازچه‌های خردشده را در آن تفت بدهید تا پیازچه‌ها نرم و کمی طلایی شوند. سپس قارچ و جعفری را اضافه کنید و ۸ دقیقه دیگر به تفت دادن خود ادامه دهید. سیر رنده‌شده را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه دیگر هم مواد را باهم تفت بدهید.

آب و آب قارچ را هم داخل تابه گود خود بریزید و اجازه دهید تا آب آن جوش بیاید. بعد از ۵۰ دقیقه جوشیدن و غلیظ شدن سوپ، نمک و فلفل را اضافه و غذا را سرو کنید. روی هر پیاله از این سوپ‌های سروشده هم ۱ قاشق غذاخوری خامه و بادام بریزید. هر وعده از این سوپ حاوی ریزمغذی‌های زیر است:

۳۰۹ کیلوکالری انرژی ۱۳ گرم چربی ۶ میلی‌گرم کلسترول ۳۹ گرم کربوهیدرات ۶ گرم قند ۹ گرم پروتئین ۵ گرم فیبر ۵۶۶ میلی‌گرم سدیم ۷۴۹ میلی‌گرم پتاسیم ۲۸ درصد فولات ۲۵ درصد منیزیم ۲۱ درصد پتاسیم ۱۹ درصد آهن ۱۹ درصد روی ۳۴ درصد ویتامین A ۲۰ درصد ویتامینC


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *