طرز تهیه سوپ نخود مدیترانه ای با استفاده از پودر زیره

طرز تهیه سوپ نخود مدیترانه ای با استفاده از پودر زیره

طرز تهیه سوپ نخود مدیترانه ای

نخود یکی از حبوبات بسیار پرخاصیت میباشد که با آن غذاهای بسیار متنوع و خوشمزه میتوان تهیه کرد بنابراین در زیر طرز تهیه سوپ نخود مدیترانه ای را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید در فصل پاییز طعم واقعی این سوپ را احساس کنید.

مواد لازم

نخود ۲ فنجان
آب مرغ یا سبزیجات ۴ فنجان
پیاز خرد شده ۱ عدد
سیر ریز خرد شده ۲-۳ حبه
برگ بو ۱ عدد بزرگ
پودر زیره ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
روغن زیتون مقداری برای روی سوپ
سماق مقداری برای تزیین
لیموی تازه ۱-۲ عدد

 

طرز تهیه سوپ نخود مدیترانه ای با استفاده از پودر زیره

سوپ نخود مدیترانه ای شام یا پیش غذایی بسیار مقوی و خوشمزه برای فصل پاییز و زمستان است. این سوپ که در کشورهای مدیترانه بسیار محبوب است طرز پختی بسیار آسان دارد، بسیار رژیمی و سالم است و در عین حال طعمی بسیار لذیذ و خوشمزه دارد.طرز تهیه: نخودها را حداقل ۸ ساعت در مقداری آب بخیسانید. حتی می توانید نخودها را یک شب در آب قرار دهید، هرچقدر زمان خیساندن نخود بیشتر باشد زمان پخت کمتر خواهد شد. پس از این مدت نخودها را آبکشی کنید.

نخود، آب مرغ، ۲ فنجان آب، پیاز خرد شده، سیر ریز خرد شده، برگ بو، زیره، نمک و فلفل را در قابلمه بریزید. سوپ را به مدت ۲-۳ ساعت روی حرارت بسیار کم قرار دهید تا نخودها آرام آرام بپزند و نرم شوند. هر نیم ساعت میزان آب سوپ را چک کنید و اگر لازم است مقداری آب اضافه کنید. این سوپ هرچقدر آرامتر بپزد بهتر جا میفتد و خوشمزه تر خواهد شد.

بعد از اینکه نخودها کاملا پختند برگ بو را خارج کنید و اجازه دهید سوپ کمی سرد شود. سپس مواد سوپ را با گوشکوب برقی، غذاساز یا مخلوط کن بکوبید و پوره کنید. بافت پوره به سلیقه شما بستگی دارد، می توانید آن را مانند شکل کاملا پوره و نرم کنید، یا آنکه کمتر پوره کنید تا تکه های نخود مشخص باشد.  سوپ را داخل کاسه بریزید و روی آن را با روغن زیتون، سماق و کمی آب لیموی تازه تزیین و نوش جان کنید.نکته: اگر زمان کافی برای آشپزی ندارید از کنسرو نخود پخته نیز می توانید استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.