طرز تهیه سیب‌زمینی تنوری شکم‌پر با لوبیا ویژه کودکان

طرز تهیه سیب‌زمینی تنوری شکم‌پر با لوبیا ویژه کودکان

آموزش پخت سیب‌زمینی تنوری شکم‌پر با لوبیا گرم

اگر کودک شما بدغذا می باشد و یا لاغر است میتوانید غذای پر کالری زیر را تهیه کنید این غذا بسیار خوشمزه و مقوی می باشد . امیدوارم که این غذا را دوست داشته باشید.

دستور آشپزی امروز به طرز تهیه سیب‌زمینی تنوری شکم‌پر با لوبیای گرم اختصاص دارد که غذایی با کالری متوسط و مناسب برای عصرانه بچه‌ها یا افراد لاغر است. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۴ عدد سیب‌زمینی متوسط، ۱ عدد کنسرو لوبیا سیاه یا قرمز (بدون آب)، ۲ عدد گوجه‌فرنگی تازه و سفت و خردشده،

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ قاشق چای‌خوری زیره سبز، سه چهارم قاشق چای‌خوری نمک، ۱ قاشق چای‌خوری تخم گشنیز، یک‌چهارم فنجان خامه و یک‌چهارم فنجان گشنیز تازه و ساطوری نیاز داریم. برای آماده کردن این عصرانه خوش‌طعم هم کافی است که ابتدا سیب‌زمینی‌ها را با پوست‌شان به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت، تنوری کنید.

وقتی ‌سیب‌زمینی‌ها در حال تنوری شدن هستند، لوبیای گرم، گوجه‌های خردشده، روغن، زیره سبز، نمک و تخم گشنیز را باهم ترکیب کنید. این ترکیب را حدود ۳ دقیقه در فر قرار دهید تا گرم شوند. بعد از تنوری شدن سیب‌زمینی‌ها، آنها را از وسط نصف و کمی داخل‌شان را خالی کنید.

سیب‌زمینی‌های خالی‌شده و خامه را با هم مخلوط کنید تا حالت سس لطیفی را به خود بگیرند. سپس این سس را با ترکیب لوبیا و گوجه مخلوط کنید و گشنیزهای ساطوری را هم داخل آنها بریزید. با این ترکیب، سیب زمینی‌ها را پر و این غذا را کاملا گرم سرو کنید. هر وعده (یک سیب‌زمینی کامل) از این غذا حدود ۲۹۵ کیلوکالری انرژی، ۶ گرم چربی،

۶ میلی گرم کلسترول، ۵۲ گرم کربوهیدرات، ۸ گرم پروتئین، ۹ گرم فیبر، ۵۷۲ میلی‌گرم سدیم و ۵۴۱ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم، ۱۵ درصد به آهن، ۲۵ درصد به فولات، ۳۸ درصد به فیبر، ۴۵ درصد به ویتامین C و ۴۵۰ درصد به ویتامین A را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *