طرز تهیه شکر پلو یک غذای کاملا مجلسی

طرز تهیه شکر پلو یک غذای کاملا مجلسی

طرز تهیه شکر پلو

در زیر یک غذای کاملا مجلسی را برای شما قرار داده ایم . طرز تهیه شکر پلو یک غذای مجلسیست که همراه با پوست نارنگی و انواع خلال ها تزیین می شود تا بتوانید با یک پلو بسیار خوشرنگ از مهمانهایتان پذیرایی کنید.

برنج را دوباره در داخل دیگ یا قابلمه ریخته ،روی حرارت ملایم دم می کنند. پس از دم کشیدن شکر پلو ، خلال بادام پسته و خلال نارنگی را شیرین کرده …

مواد لازم :

برنج یک کیلو

شکر یک کیلو

روغن

زعفران

مغز پسته و بادام و خلال نارنگی

طرز تهیه شکر پلو

برنج را که از چند ساعت قبل در آب خیس کرده اند، با آب در ظرفی روی اجاق گذاشته کمی زردچوبه به آن اضافه می کنند و یکی دو جوش می دهند . شکر را با دو لیوان آب جوشانده، به صورت شیره شکر در می آورند و درضمن یک قاشق چایخوری زعفران ساییده شده را در آب جوش حل کرده، به شیره شکر اضافه می کنند و دو قاشق روغن نیز به آن می افزایند . برنج را دم می کنند و قبل از دم کشیدن کامل، با کفگیر به داخل سینی یا چلوصافی ( ترش باله ) ریخته، شیره شکر را روی آن پاشیده ، با هم مخلوط می کنند. سپس برنج را دوباره در داخل دیگ یا قابلمه ریخته ،روی حرارت ملایم دم می کنند. پس از دم کشیدن شکر پلو ، خلال بادام پسته و خلال نارنگی را شیرین کرده را روی آن ریخته مصرف می کنند. شکر پلو را در شیراز همیشه با خورشت قیمه صرف می کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *