طرز تهیه شکلات آجیلی

طرز تهیه شکلات آجیلی همراه با تمام مغزیجات

طرز تهیه شکلات آجیلی

در مطلب زیر طرز تهیه شکلات آجیلی را برایتان قرار داده ایم این شیرینی شکلاتی بسیار خوشمزه و مقوی می باشد زیرا از تمامی مغزیجات در آن استفاده گردیده به همین دلیل به شکلات آجیلی معروف گردیده است. امیدوارم لذت ببرید.

طرز تهیه شکلات آجیلی

  • شکلات تخته‌ای سفید (شیری) = ۲۲۵ گرم
  • مغز تخمه آفتاب‌گردان= ۵۰ گرم
  • بادام خرد شده= ۵۰ گرم
  • کنجد = ۵۰ گرم
  • کشمش بی‌‌دانه=۵۰ گرم
  • دارچین=۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شکلات آجیلی

شکلات تخته‌ای را خرد کرده و به طریقه ی بن‌ماری (حرارت غیرمستقیم) ذوب کنید (توجه داشته باشید که خیلی داغ نشود). یا اینکه می‌توانید شکلات را در مایکروویو به مدت دو دقیقه ذوب کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مغز تخمه آفتاب‌گردان، بادام خرد شده، کنجد، کشمش بی‌‌دانه و دارچین را در شکلات ذوب شده بریزید و مخلوط کنید. با قاشق مرباخوری از مایه ی شکلاتی مخلوط شده بردارید و داخل کاغذهای مخصوص بریزید و بگذارید تا سرد شود (در صورت دلخواه می‌توانید یک عدد پسته روی آن قرار دهید).

* نکته*

روش بن ماری این طور است که شکلات تخته ای را در یک ظرف هادی گرما مثل استیل و … قرار دهید و ته این ظرف را در آبجوش بگذارید تا شکلات ذوب شود.

همه انواع مختلف شکلات ،چه شکلات تلخ، سفید یا شیری را دوست دارند.!

اما تعداد کمی از مردم تفاوت میان این سه نوع شکلات را می دانند.

در واقع یک عنصر ویژه در شکلات وجود دارد که تعیین کننده نوع آن است. در این مقاله می خواهیم در مورد شکلات سفید صحبت کنیم :

شکلات سفید به همان روشی تهیه می شود که شکلات های شیری و شکلات های تلخ تهیه می شوند .

تنها تفاوت آن در مواد تشکیل دهنده آن است . ماده اصلی شکلات از درخت کاکائو که در در منطقه استوایی شمال آمریکا ،آفریقا و آسیا رشد می کند گرفته می شود. میوه این درخت، دانه های کاکائو است که درو شده و پس از یک هفته خشک می شود.

بهترین شکلات، از دانه های شکلات که به صورت طبیعی توسط نور خورشید خشک شده ساخته می شود و شکلات حاصل از خشک کننده های مصنوعی نامرغوب هستند.

دانه ها برشته می شود و  پوسته های آن از دانه جدا می شود. سپس کاکائوی به دست آمده به صوررت یک مایع غلیظ پهن می شود. این ماده را شکلات مایع (cocoa liquor) می نامند که شکلات غیر شیرین از این مایع تهیه می شود.

برای تهیه سایر انواع شکلاتها، شکلات مایع فشرده می شود و چربی آن گرفته می شود، این چربی کره کاکائو (cocoa butter) است. با گرفتن کره کاکائو از شکلات مایع، پودری تهیه می شود که وقتی در مراحل بعدی با کره کاکائو و سایر مواد مخلوط شود انواع دیگر شکلات از آن حاصل میشود.

در واقع شکلات خالص از پودر کاکائو، شکلات مایع،کره کاکائو و شکر تهیه میشود و  همچنین برای تهیه شکلات شیری نیز به این محتویات شیر افزوده می شود.

شکلات سفید، از کره کاکائو، شیر و شکر تهیه گردیده است و در واقع در آن پودر کاکائو و شکلات مایع وجود ندارد.

دلیل آنکه بسیاری از مردم شکلات سفید را نسبت به شکلات تلخ و شکلات شیری بیشتر دوست دارند به دلیل شیرین تر و چرب تر بودن شکلات های سفید است.

برای تهیه شکلات تخته ای و تکه ای محصول مورد نظر تصفیه می شود مخلوط به دست آمده حرارت داده شده و به آرامی سرد می شود.

به این روش که تقریباً یک هفته زمان می برد، سرد و معتدل”conching” and “tempering.” می گویند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.