طرز تهیه شیرینی تنگ ماهی ویژه پذیرایی عید نوروز

طرز تهیه شیرینی تنگ ماهی ویژه پذیرایی عید نوروز

طرز تهیه شیرینی تنگ ماهی

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه شیرینی تنگ ماهی. شما میتوانید با تهیه این شیرینی بسیار عالی و خوشمزه از مهمانان نوروزیتان پذیرایی کنید . این شیرینی تنگ ماهی در دو مرحله تهیه می گردد یکی تهیه تنگ و دیگری تهیه ماهی آن.

همانطور که می دانید، این نوع کوکیز بنام stained glass cookies یا کوکیز شیشه های رنگی شناخته می شود و چون من می خواستم کارم مناسب عید باشد، با استفاده از این روش کوکیز تنگ ماهی را درست کردم.
مواد لازم برای شیرینی نوروزی تنگ ماهی

کره نرم : ۱۲۵ گرم
پودر شکر : نصف پیمانه
روغن مایع : یک چهارم پیمانه
ماست : یک چهارم پیمانه
بیکینگ پودر : یک دوم قاشق چایخوری
وانیل : یک هشتم قاشق چایخوری
نشاسته ذرت : یک چهارم پیمانه
پودر کاکائو : ۳ قاشق غذاخوری
آرد : حدود ۲ لیوان

طرز تهیه شیرینی تنگ ماهی

روش تهیه شیرینی نوروزی تنگ ماهی

کره را در دمای بیرون از یخچال قرار دهید تا کاملاً نرم شود.پودر شکر، بیکینگ پودر، وانیل، نشاسته ذرت و آرد را با هم مخلوط کرده و الک کنید. به صورت تپه ای داخل کاسه بزرگی بریزید و وسط آن را باز کنید.کره نرم شده، روغن مایع و ماست را مخلوط کرده کمی با چنگال هم بزنید و در وسط مخلوط مواد خشک بریزید و کم کم با چنگال همبزنید و بعد از مخلوط شدن با دست به آرامی مواد را به خورد یکدیگر بدهید. ( زیاد ورز ندهید!! همینقدر که مخلوط شد و خمیر جمع شد کافیست!

ورز دادنِ زیادِ خمیر شیرینی، باعث به روغن افتادن و در نهایت خشک و سفت شدن شیرینی میشود! )اگر خمیر سفید هنوز چسبناک است و نیاز به آرد دارد، قاشق قاشق به آن آرد اضافه کرده و مخلوط کنید تا حدی که به دست نچسبد و یک گلوله خمیر صاف بدست آید. ( اضافه کردن بیش از حد آرد باعث خشکی شیرینی میشود، آرد را کم کم اضافه کنید! )خمیر را بعد از استراحت به کمک وردنه به قطر ۳-۴ میل باز کنید.

برای درست کردن تنگ

با کاتر دایره ای به قطر ۵ سانت قالب بزنید کوکی ها را به سینی فر که کاغذ انداخته اید و حتما چرب شده است منتقل کنید.سپس با استفاده از کاتر دایره با قطر ۳ سانت کوکی ها را به صورت حلقه ی دایره ای دربیاورید.سپس از خمیر مستطیلی در ابعاد ۳ در ۲ ببرید و به لبه ی تنگ بچسبانید و به کمک یک خلال چوبی ضلع بالایی مستطیل را حالت کنگره ایجاد کنید.

برای درست کردن ماهی

مقداری از خمیر را نارنجی کرده و توپ کوچکی از خمیر برداشته و به شکل اشک دربیاورید و با استفاده از خلال چوبی فرم ماهی به آن بدهید.آبنبات ها را داخل نایلون قرار دهید و با گوشتکوب کمی خرد کنید.(اگر آبنبات آبی نداشتید از آبنبات بی رنگ یا لیمویی استفاده کنید و کمی رنگ آبی به آبنبات خرد شده تون اضافه کنید)

ماهی را داخل تنگ قرار داده و فضای باقیمانده را با آبنبات پر کنید. (آب نباتها داخل فر آب شده و کاملا یکنواخت داخل تنگ را پر میکنند )سپس داخل فر به دمای ۱۷۰ درجه رسیده به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.بعد از اینکه از فر خارج کردید اجازه بدهید کوکی ها کاملا سرد شده سپس از سینی جدا کنید.

نکته : کاغذ روغنی رو کاملا چرب کنید تا آبنباتها به کاغذ نچسبند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.