طرز تهیه غذاهای غنی از اسید آمینه های ضروری و لازم

طرز تهیه غذاهای غنی از اسید آمینه های ضروری و لازم

طرز تهیه غذاهای غنی از اسید آمینه

در مطلب زیر طرز تهیه غذاهای غنی از اسید آمینه را برایتان قرار داده ایم این غذاها بسیار عالی و خوشمزه میباشد. اسید آمینه یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز بدن میباشد که در زیر طرز تهیه این غذاها را برایتان قرار داده ایم.

مواد لازم:
روغن زیتون: ۲ قاش سوپخوری
موسیر: ۱ عدد
قارچ: ۱۰۰ گرم
سیر: ۱ یا ۲ حبه
جعفری خردشده: ۱ قاشق چایخوری
تخم‌مرغ : ۲ عدد
پیازچه خرد شده: یک‌دوم قاشق سوپخوری
شیر کم‌چرب: یک قاشق چایخوری
پنیر پیتزا: یک‌دوم قاشق سوپخوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه:
ساقه قارچ‌ها را بریده و کنار بگذارید. کلاهک‌ها را خرد کنید. در ماهیتابه یک قاشق‌سوپخوری روغن زیتون بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. موسیر را داخل آن بریزید و ۳ ۲ دقیقه سرخ کنید. سپس قارچ‌ها را اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. نمک آن را اندازه کنید و بعد سیر را نیز اضافه و خوب با هم مخلوط و ۵ دقیقه سرخ کنید تا قارچ‌ها نرم شود. سپس جعفری را داخل آن ریخته، نمک و فلفل آن را اندازه کنید. بعد از روی حرارت بردارید.

تخم‌مرغ‌ها را داخل یک کاسه بشکنید و ۲۰ دقیقه آن را با یک چنگال بزنید. نمک و فلفل آن را به مقدار دلخواه بزنید و سپس ۲ قاشق سوپخوری شیر را به آن اضافه کنید و بعد پیازچه‌ها را درون آن بریزید.درون یک ماهیتابه دیگر، باقی روغن‌ها را ریخته و روی حرارت بگذارید تا به اندازه کافی داغ شود. تخم‌مرغ‌ها را داخل آن ریخته، ماهیتابه را بچرخانید تا پخش شود و یک لایه کف ظرف را به طور کامل بگیرد. می‌توانید با یک قاشق نیز آن را صاف کنید تا به کناره‌های ماهیتابه برسد.

قارچ‌ها را در وسط تخم‌مرغ‌ها بریزید و پنیر را روی آن رنده کنید. کناره‌های لایه تخم‌مرغ را روی آن برگردانید و سرو کنید.تخم‌مرغ‌ یکی از غذاهای ساده است و با آنکه حجم کمی دارد غنی از مواد غذایی مختلف است. تخم‌مرغ حاوی ید و فسفر است که ید برای ساخت هورمون‌های تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر استخوان‌ها لازم است.

یک عدد تخم‌مرغ متوسط که ۴۴ گرم وزن داشته باشد حاوی ۶۳ کالری است که بیشتر کالری این غذا از چربی‌ها ناشی می‌شود. تخم‌مرغ منبعی غنی از ریبوفلاوین، ویتامین ب۱۲، پروتئین و سلنیوم است. تنها اشکال تخم‌مرغ این است که دارای چربی اشباع و کلسترول بالاست، به همین جهت مصرف بیش از مقدار آن برای افراد مبتلا به چربی خون و بیماری‌های قلبی مضر است. مقدار توصیه شده تخم‌مرغ در هفته ۳ ۲ عدد است. ارزش زیستی پروتئین تخم‌مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت و حبوبات غنی‌تر است. پروتئین تخم‌مرغ دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری برای بدن است. بنابراین مصرف تخم‌مرغ با سایر مواد غذایی که از نظر پروتئینی فقیر هستند مانند نان، برنج و غلات، باعث تکمیل ارزش پروتئینی غذا می‌شود.

بیشتر پروتئین تخم‌مرغ در سفیده آن موجود است. تخم‌مرغ از نظر ویتامین نیز غنی است و بیشتر ویتامین‌های مورد نیاز بدن به جز ویتامین «ث» را دارد. سلنیوم موجود در تخم‌مرغ نقش آنتی‌اکسیدان دارد و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و می‌تواند نقش ضدسرطانی داشته باشد.تخم‌مرغ یک ماده غذایی بسیار غنی است که مصرف آن برای همه بخصوص ورزشکاران و کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.