طرز تهیه غذای دریایی میگوی تند با لوبیا سبز

طرز تهیه غذای دریایی میگوی تند با لوبیا سبز

آموزش درست کردن میگوی تند بهمراه لوبیا سبز

در مطلب زیر طرز تهیه یک غذای دریایی بسیار خوشمزه را برای شما علاقمندان به هنر آشپزی قرار داده ام این غذا بهمراه لوبیا سبز سرو می شود که بسیار مقوی و خوشمزه میباشد.

میگو، جزو غذاهای دریایی و پرطرفدار است که می‌تواند به‌عنوان مغذی‌ترین غذا برای وعده ناهار یا شام محسوب شود. دستور آشپزی امروز ما به طرز تهیه میگویی تند و البته با طعمی جذاب اختصاص دارد. برای تهیه این خوراک میگو برای ۶ نفر به ۴ فنجان لوبیا سبز خردشده و بخارپز (درشت)،

۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، یک‌چهارم فنجان سیر خردشده، ۲ قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا، ۴۵۰ گرم میگوی بدون پوست، دو عدد کنسرو لوبیا، یک‌چهارم فنجان سرکه سیب، نصف فنجان جعفری ساطوری، نصف قاشق چای‌خوری نمک و مقداری فلفل نیاز داریم. برای آماده کردن این خوراک هم باید ابتدا روغن را در تابه بزرگ نچسبی گرم کنید

و سیر و پاپریکا را به مدت ۲۰ ثانیه در آن تفت دهید. سپس میگوها را اضافه کنید و ۲ دقیقه هر طرف آنها را هم سرخ کنید. کنسرو لوبیا، سرکه، فلفل و نمک را به تابه بیفزایید و ۲ دقیقه دیگر به تفت دادن خود ادامه دهید. یک‌چهارم فنجان از جعفری را هم به این ترکیب بیفزایید. درنهایت هم لوبیا سبزهای بخارپز را اضافه کنید و غذا را سرو نمایید. روی غذاهای سرو شده هم باقی جعفری را بپاشید.

هر وعده از این غذا حدود ۲۴۵ کیلوکالری انرژی، ۸ گرم چربی، ۱۱۵ میلی‌گرم کلسترول، ۲۶ گرم کربوهیدرات، ۲۳ گرم پروتئین، ۸ گرم فیبر، ۵۹۶ میلی‌گرم سدیم و ۸۵۵ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۴۳ درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم، ۳۳ درصد به فیبر، ۲۵ درصد به آهن، ۲۴ درصد به پتاسیم، ۳۰ درصد به ویتامین C و ۲۰ درصد به ویتامین A را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.