طرز تهیه غذای رژیمی سیب‌زمینی شکم‌پر با سبزیجات

طرز تهیه غذای رژیمی سیب‌زمینی شکم‌پر با سبزیجات

آموزش پخت سیب زمینی شکم پر با سبزیجات

در مطلب زیر طرز تهیه سیب زمینی شکم پر بهمراه سبزیجات را برای شما قرار داده ایم این سیب زمینی شکم پر غذایی بسیار کم کالری و در عین حال مغذی میباشد.

دستور آشپزی امروز ما به طرز تهیه «سیب‌زمینی شکم‌پر با سبزیجات» اختصاص دارد که غذایی کم‌کالری و کم‌هزینه برای رژیمی‌ها است. این غذا باید کاملا گرم سرو شود و می‌تواند گزینه مناسبی برای شام یا حتی ناهار افراد رژیمی باشد. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۴ عدد سیب‌زمینی متوسط، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر،

۱ فنجان پیاز خردشده، ۴۵۰ گرم اسفناج ساطوری، ۳ حبه سیر، ۱ قاشق چای‌خوری پنیر خامه‌ای، سه‌چهارم چای‌خوری پودر فلفل، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و ۱ فنجان پنیر فتا نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا کافی است که ابتدا فر را با دمای حدود ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم و سیب‌زمینی‌های شسته را داخل آن تنوری کنید.

بعد از حدود ۵۰ دقیقه، سیب‌زمینی‌ها را از فر خارج و از وسط نصف کنید. وسط سیب‌زمینی‌ها را تاحدی که ترک برندارند و بافت‌شان برهم نخورد، خالی کنید. حالا روغن را در تابه نچسبی گرم کنید و ۴ دقیقه پیازها را در آن تفت بدهید. اسفناج، سیر و پنیر خامه‌ای را هم ۴ دقیقه همراه با پیازها تفت بدهید.

نمک، فلفل و پنیر فتا و سیب‌زمینی‌های پخته را هم در تابه تفت بدهید و سپس، دمای فر را به ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد برسانید. داخل سیب‌زمینی‌ها را با این ترکیب پر کنید و آنها را به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بگذارید. شما می‌توانید این غذا را با لیموی تازه و زیتون سرو کنید. هر وعده از این سالاد، دارای برچسب تغذیه‌ای زیر است:

انرژی ۱۹۷ کیلوکالری میزان پیاده‌روی برای سوزاندن انرژی این غذا ۶۵ دقیقه چربی ۸ گرم کلسترول ۲۴ میلی‌گرم کربوهیدرات ۲۴ گرم پروتیئن ۸ گرم فیبر ۴ گرم سدیم ۳۳۴ میلی‌گرم پتاسیم ۸۵۷ میلی‌گرمیا ۲۴ درصد ویتامین A ۱۱۰ درصد فولات ۳۶ درصد آهن ۱۵ درصد ویتامین C ۳۰ درصد قند ۳ گرم کلسیم ۱۹ درصد منیزیم ۲۰ درصد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *