طرز تهیه فرنی رژیمی ویژه افطار ماه رمضان

طرز تهیه فرنی رژیمی ویژه افطار ماه رمضان

طرز تهیه فرنی رژیمی

در مطلب زیر طرز تهیه فرنی رژیمی را برایتان قرار داده ام این فرنی بسیار خوشمزه و ویژه باز کردن روزه می باشد بنابراین در زیر آموزش درست کردن این فرنی را قرار داده ام امیدوارم که از تهیه آن لذت ببرید.

فرنی ارزش غذایی بالایی دارد و مواد ترکیبی آن حاوی ویتامین ب و مفید برای بدن هستند. اگر به جای شکر در آن عسل بریزید تبدیل به یک معجون لاغری بی نظیر می شود

یکی از وعده‌های خوراکی بسیار خوشمزه که در گذشته به عنوان یک خوراکی چاق کننده شناخته می‌شد بر اساس پژوهش‌های جدید برای تناسب اندام بسیار مفید است.
فرنی عسل به جای فرنی شکر شیر یک غذای مفید و کاملی است که از آن می‌توان فرنی و شیربرنج تهیه کرد. فرنی ارزش غذایی بالایی دارد زیرا ترکیبی از شیر و نشاسته بوده و انرژی، فراوانی به فرد می‌دهد. مواد نشاسته‌ای هم مثل شیر دارای ویتامین‌های گروه B و روی هستند. البته اگر به جای افزودن شکر از عسل یا شیره‌‌های گیاهی استفاده شود، مصرف‌شان مفیدتر خواهد بود.
یادتان باشد که فرنی باید در حد اعتدال مصرف شود زیرا زیاده‌ روی و یا به موقع مصرف نکردن‌ آن می‌تواند زیان‌بار باشد. مصرف آن بعد از وعده غذایی اصلی توصیه نمی‌شود زیرا به خاطر کالری بالا باعث افزایش وزن و بالا رفتن تری‌گلیسیرید می‌شود.

شیربرنج و فرنی در صورتی در ماه رمضان توصیه می‌شوند که : اولا به صورت قسمتی از یک وعده غذایی خورده شود، ثانیا شیرینی‌شان محدود باشد و ثالثا در مصرف‌شان افراط نشود (حتی در افطار)؛ بعضی افرادی که روزه می‌گیرند، مخصوصا در تابستان‌های گرم دچار افت قندخون می‌شوند و افت قندخون عصبانیت و سرگیجه را تجربه می‌کنند که در این زمان، خوردن غذاهای یادشده می‌تواند برای آنها کمک‌کننده باشد.

کارشناسان به افرادی که تمایل دارند تناسب اندام مناسبی به دست آوردند و در عین حال از خوردن غذاهای رژیمی بدشان می‌آید مصرف فرنی در وعده‌ی صبحانه به جای خوراکی‌های رایج حاوی بلغور جوی دوسر را پیشنهاد می‌کنند.

گفتنی است، براساس تحقیقات دانشگاه ایالتی لوئیز یا نا در ایالات متحده افرادی که در وعده صبحانه به جای بلغور جوی دوسر از فرنی استفاده می‌کنند در طول روز کمتر دچار احساس گرسنگی می‌شوند و در نتیجه کمتر غذا می‌خورند.

پژوهشگران این نتایج را با تحقیق انواع ۲۱۷ مدل غذای مختلف وعده‌ی صبحانه به روی ۴۳ داوطلب و بررسی وزن آنها در طول یک ماه دوره آزمایشی به دست آورده‌اند. پژوهشگران البته توصیه می‌کنند افراد از فرنی بدون استفاده از شکر برای تناسب اندام استفاده کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.