طرز تهیه کوکوی کدو سبز همراه با زعفران سابیده شده

طرز تهیه کوکوی کدو سبز همراه با زعفران سابیده شده

طرز تهیه کوکوی کدو سبز همراه با زعفران

در مطلب زیر طرز تهیه کوکوی کدو سبز را برایتان قرار داده ایم شما می توانید با استفاده از زعفران سابیده شده این کوکوی بسیار خوشمزه را تهیه کنید و از طعم فوق العاده این کوکو لذت ببرید.

مواد لازم :

کدو سبز متوسط:۶عدد

تخم مرغ:۴ عدد

زعفران حل شده:یک قاشق غذاخوری

آرد:۱ قاشق غذاخوری

شیر: دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل:یه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی کدو سبز

کدوها را پس از شستن و بدون پوست گرفتن ، به قطر یک سانتیمتر حلقه حلقه کنید . و روی آنها کمی نمک بپاشید . سپس کدوها را در مقداری روغن تفت دهید .(می توانید کدو ها را رنده هم بکنید )در یک ظرف گود ، آرد و شیر را مخلوط کرده و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید . مخلوط حاصل را با چنگال ، خوب به هم بزنید . سپس کدوهای سرخ شده را به همراه مقداری نمک و فلفل و زعفران به مخلوط فوق اضافه کنید . پس از داغ شدن روغن در ماهیتابه ، مایع کوکو را در آن ریخته و سطح آن را صاف کنید .در ماهیتابه را گذاشته تا کوکو خودش را بگیرد و سرخ شود . بعد از آن ، کوکو را با کفگیر پشت و رو کرده و می گذارید تا طرف دیگرش هم سرخ شود ، سپس کوکو ، آماده خوردن است .

نکات تغذیه ای :

کوکوی کدو سبز ، غذایی مغذی و لذیذ است و برای گیاه خواران و جوانان مناسب است. کدو سبز سرشار از ویتامین A   است . ویتامین A در بینایی ، رشد و نمو بدن و سیستم ایمنی بدن مؤثر است و باعث مصونیت در برابر بیماری های عفونی می شود .کل انرژی غذا ، ۴۷۴ کالری است که اگر توسط ۴ نفر همراه با نان یا بدون نان ، میل شود ، سهم هر فرد از انرژی غذا ، ۵/۱۱۸ خواهد بود .


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *