طرز تهیه مارشمالو ویژه عید نوروز

طرز تهیه مارشمالو ویژه عید نوروز

طرز تهیه مارشمالو پف پفی

در مطلب زیر طرز تهیه مارشمالو پف پفی را برایتان قرار داده ایم. معمولا کودکان این مارشمالو ها را بسیار دوست دارند بنابراین در مطلب زیر آموزش درست کردن مارشمالو پفکی را برایتان گذاشته ایم.

یکی از خوراکی هایی که نه تنها بچه ها، بلکه خیلی از بزرگترها نیز عاشق آن هستند، مارشمالو است. طرز تهیه آن بسیار آسان است. تهیه این مارشمالوهای خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه مارشمالو برای نوروز

آب: ۱۲۵ گرم
شکر:  ۱۶۰ گرم
پودر ژلاتین : ۲ قاشق غذاخوری
وانیل :  ۱/۲ قاشق چایخوری
گلوکز :  ۱۲۵ گرم
آب سرد برای ژلاتین : ۶۰ گرم

روش تهیه مارشمالو برای نوروز

ابتدا ۱۲۵ گرم آب را با شکر روی حرارت می گذاریم و یک قاشق درجه‌دار دیجیتالی داخل آن قرار می‌دهیم تا دمای مخلوط پس از جوشیدن به ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد برسد. در این فاصله ژلاتین را روی آب سرد پاشیده و روی بخار آب می‌گذاریم، گلوکز را نیز به مواد اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا مواد ذوب و شفاف شوند.سپس مایه را کاملا داغ داخل کاسه همزن ریخته وانیل را اضافه کرده و شروع به هم‌زدن می کنیم تا کمی پف کند.

در این مرحله شربت قوام آمده را آرام آرام اضافه می کنیم و به همزن ادامه می‌دهیم تا مارشمالو، سفید، پفکی و فومی شکل شود، داخل قالب یا سینی کاغذ روغنی پهن کرده و مواد را به سرعت در آن پهن می‌کنیم.حال آن را ۴ تا ۵ ساعت در یخچال می‌گذاریم سپس برش داده و در نارگیل یا پودر شکر می‌غلتانیم.  من برای تزیین از شکلات تلخ ذوب شده و شیرین گندمک استفاده کرده‌ام.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *