طرز تهیه مافین صبحانه یا مینی کیش سبزیجات با پنیر موزورلا

طرز تهیه مافین صبحانه یا مینی کیش سبزیجات با پنیر موزورلا

طرز تهیه مافین صبحانه یا مینی کیش

مافین ها در انواع بسیار خوشمزه ومتفاوتی تهیه می شوند در زیر طرز تهیه مافین صبحانه یا همان مینی کیش سبزیجات را که با استفاده از سبزیجات مقوی نظیر اسفناج , فلفل دلمه ای و دیگر سبزیجات تهیه میشود را برایتان قرار داده ایم.

مواد لازم

تخم مرغ ۱۲ عدد
خامه پرچرب ۱/۲ پیمانه
شیر ۱/۴ پیمانه
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
ریحان خردشده ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
فلفل ۱/۴ قاشق چایخوری
بروکلی خرد شده ۱ پیمانه
اسفناج خرد شده ۱ پیمانه
فلفل دلمه‌ای خرد شده ۱ عدد
پنیر موزورلا یا چدار رنده شده ۱ و ۱/۲ پیمانه
سوسیس (اختیاری) ۴۰۰ گرم

 

طرز تهیه مافین صبحانه یا مینی کیش سبزیجات با پنیر موزورلا

همان طور که می‌دانید صبحانه مهمترین وعده غذایی است که گزینه‌های بسیار متنوعی هم برای آن وجود دارد. اما همیشه به اندازه کافی وقت نیست تا آنطور که مایل هستیم از این وعده غذایی استفاده کنیم و لذت ببریم. مافین صبحانه غذایی سالم، خوشمزه و هیجان انگیز است که می‌توانید از قبل تهیه کنید و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. صبح که از خواب بیدار شدید و متوجه شدید وقت ندارید صبحانه کاملی تدارک ببینید

یا اصلاً حوصله‌اش را ندارید، می‌توانید یک یا دو عدد مافین صبحانه را گرم کنید و نوش جان بفرمایید.طرز تهیه: اگر میخواهید از سوسیس استفاده کنید، قبل از هر چیز سوسیس را بپزید، خرد کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و قالب مافین را کاملاً چرب کنید.در کاسه بزرگی تخم مرغ، خامه، شیر، جعفری، ریحان، نمک و فلفل را مخلوط کنید.

پیاز را خرد کنید و کمی در روغن تفت بدهید تا به رنگ طلایی روشن درآید. کلم بروکلی، اسفناج و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید و با پیاز مخلوط کنید. حال این سبزیجات خرد شده را همراه با نیمی از پنیر و همه سوسیس‌ها (اگر از سوسیس استفاده می‌کنید) به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

سپس مخلوط را داخل حفره‌های قالب مافین بریزید به طوری که حدود نیم سانتی متر بالای هر کدام خالی باشد. پنیر رنده شده باقی مانده را روی مافین‌ها توزیع کنید و قالب را به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از آماده شدن مافین صبحانه، ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود و سپس به کمک چاقو به آرامی مافین‌ها را از قالب خارج کنید.

نکته: می‌توانید مافین صبحانه را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید و موقع مصرف، آن را در مایکروفر یا فر گرم کنید.سبزیجات داخل مافین را می‌توانید به دلخواه خود تغییر دهید. مثلاً می‌توانید از بادمجان سرخ شده یا کبابی استفاده کنید.

برای: ۸-۱۰ نفر
حاضر است در : ۳۵ دقیقه
وعده: پیش غذا, صبحانه
دسته بندی دستور آشپزی : املت و کرپ
مواد لازم : تخم مرغ, خامه, شیر


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.