طرز تهیه مربا آلو

طرز تهیه مربا آلو + خواص فوق العاده آلو

طرز تهیه مربا آلو

در مطلب زیر طرز تهیه مربا آلو را برای کدبانوهای عزیز قرار داده ایم این مربا بدلیل ترش بودن میوه آلو نیاز به فوت و فن کوزه گری دارد که در زیر در مورد آن صحبت شده است.

همچنین از خواص فوق العاده آلو نمیتوان گذاشت در زیر در مورد این خواص توضیحات فوق العاده داده شده است.

مواد لازم :

  • آلوی زرد رنگ : ۲ کیلو
  • شکر : ۲- ۱.۵  کیلو

طرز تهیه مربا آلو :

آلوها  را پس از شستن برای مدت کمی در آب جوش بریزید تا پوست آنها به راحتی گرفته شود. پوست آنها را با دقت بگیرید.

در قابلمه تقریباً بزرگی مقداری شکر بریزید و آلوها را لابه لای شکر قرار دهید. قابلمه را یک شب تا صبح در یخچال نگهدارید تا آب بیندازند.

بعد از این مدت ، قابلمه را روی حرارت یکنواخت و ملایم اجاق قرار دهید تا آلوها بپزند و شربت آن قوام بیاید.

در صورتی که آلوی شما کم آب بود، می توانید ابتدا یک لیوان آب به آن اضافه کنید تا مربای شما زیاد کم آب نباشد، ولی اگر در حین پخت ، آب مربا زیاد بود، آلوها را پس از پختن با کفگیر از شربت خارج کنید و شربت را روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود و سپس آلوها را به آن بیفزایید تا له نشوند.

آلو؛ میوه تک هسته‌ای از خانواده زردآلو و هلو ، دارای طعم متغیر ( از ترش تا شیرین ) و رنگ‌هــای زرد، سبـز، قـرمـز و ارغوانـی است که بیش از هزاران گونه متفاوت از این میوه در دنیا وجود دارد که از نظر رنگ، شکل و اندازه ، دارای تنوع زیادی هستند.

درخت آلو ؛ از تیره گلسرخیان ( دسته بادامی وارها ) و خـانـواده Rosaceae می باشد.

انواع گوناگون آلو شامل ؛ آلوسیاه ، آلوزرد ، آلوچه ، آلو بخارا ، آلوقطره طلا ، آلو قیصی ، آلو مویزی ، آلوی کوهی. آلوسگی ، آلو برقانی و … است.

آلوچه ( آلو سبز ) یا گوجه سبز هم نوعی از آلو بوده که در ایران بسیار پرطرفدار و دارای مصرف زیادی است.

معروف‌ترین گونه‌ آلوها ؛ نوع ژاپنی است که برخی انواع آن به رنگ زرد و پرآب بوده و برخی دیگر درصد آب کمتری داشته و قرمز متمایل به ارغوانی هستند.

اندازه میوه آلو در سراسر جهان از ۳ تا ۶ سانتی‌متر ، متفاوت است.

مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی ، کاهش چربی و … نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.

آلو ؛ بومی اروپا و آسیا محسوب می‌شود و اولین بار در قرن ۱۹، گونه‌‌های متفاوت آن توسط مهاجرین از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی برده شد.

آلو ، اکثراً به صورت تازه مصرف می‌شود؛ اما می‌توان آن را به صورت خشک و یا بصورت کمپوت و مربا مصرف کرد و یا به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه نمود.

در طب چینی، آب آلو به‌عنوان « اکسیر صبحانه » جهت سم‌زدایی وشادابی بدن بعد از خواب توصیه شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.