طرز تهیه نان خرگوشی ویژه تحریک کردن اشتهای کودکان

طرز تهیه نان خرگوشی ویژه تحریک کردن اشتهای کودکان

مواد لازم برای طرز تهیه نان خرگوشی

در مطلب زیر آموزش پخت یک نان بسیار خوشمزه ویژه کودکان را قرار داده ایم طرز تهیه نان خرگوشی عنوان نان زیر است که شبیه خرگوش میباشد و کودکان با دیدن این نان اشتهایشان تحریک می شود.

 

روغن ۱/۳ فنجان
مخمر خشک فعال ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱/۴ فنجان
تخم مرغ ۱ عدد
آرد نان ۳ و نیم فنجان
عسل گرم شده ۱/۳ فنجان
آب گرم (۶۰ درجه) ۱ فنجان
نمک ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه نان خرگوشی

نان خرگوشی روشی جالب و خلاقانه برای تهیه یک نان خوشمزه است. این نان علاوه بر طعم خوبی که دارد با ظاهر جذابش بچه ها را عاشق خود می کند. این نان برای تولد کودکان یا میهمانی های خودمانی گزینه ای ایده آل است.طرز تهیه: آب گرم، روغن، مخمر و شکر را در کاسه همزن بریزید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مخمر عمل کند. بعد از ۱۵ دقیقه نمک، تخم مرغ و آرد را اضافه کنید و مواد را با تیغه خمیرزن، با سرعت متوسط و به مدت ۶ دقیقه با هم ترکیب کنید تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را به  ۲۴ توپ کوچک تقسیم کنید و داخل سینی بچینید. با دست توپ های خمیری را به شکل بیضی فرم دهید، طوری که یه طرف باریک تر از طرف دیگر باشد( مانند تخم مرغ). طرف باریک تر سر خرگوش خواهد بود. اجازه دهید خمیر به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند و حجم آن کمی افزایش یابد.با استفاده از قیچی آشپزخانه خمیر را از انتهای باریک تر مانند شکل ببرید تا گوش های خرگوش ایجاد شود. برشی که می زنید باید کمی عمیق باشد، در غیر اینصورت گوش ها در جریان پخت می سوزند و شکل کار خراب می شود.

سینی را حدود ۱۱ الی ۱۳ دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید تا روی نان ها برشته و قهوه ای شود. سپس نان های خرگوشی را خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند. کمی عسل گرم شده روی هر نان بمالید. با استفاده از خلال دندان دو سوراخ بعنوان چشم برای خرگوش ها درست کنید. سپس این خرگوش های زیبا و خوشمزه را نوش جان کنید.

برای: ۲۰ نفر
حاضر است در : ۴۰ دقیقه
دسته بندی دستور آشپزی : نان | خمیر نان | خمیر پیتزا
مواد لازم : آرد, تخم مرغ, شکر, عسل, مخمر


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.