طرز تهیه نان سیب زمینی و معطر کردن آن با زیره

طرز تهیه نان سیب زمینی و معطر کردن آن با زیره

طرز تهیه نان سیب زمینی

معمولا با ریختن زیره در هر غذا و نانی طعم آن بسیار متفاوت می گردد بنابراین در زیر طرز تهیه نان سیب زمینی بهمراه ریختن زیره در آن برای معطر کردن نان برای شما قرار داده ایم امیدوارم که این نان خانگی را در منزل تهیه کنید و از طعم متفاوت آن بسیار لذت ببرید .

طرز تهیه نان سیب زمینی

سیب زمینی ۲۵۰ گرم  .  شیر ولرم ۱/۲ لیوان  .  آرد ۵۰۰ گرم  .  زیره ۱ قاشق چایخوری

نمک ۲ قاشق چایخوری  .  کره ۱ قاشق غذاخوری  .  پودر خمیر ترش ۱ قاشق غذاخوری

نان خانگی

 

طرز تهیه نان سیب زمینی :

سیب زمینی ها را بپزید و پوره کنید ( له کنید ) سپس بگذارید خنک شود.درون کاسه ای کره نرم شده ، نمک ، زیره و شیر ولرم را مخلوط کنید سپس سیب زمینی های پوره شده را اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید.

آرد را چند بار الک کنید ، آرد الک شده را با پودر خمیر ترش مخلوط کنید و قاشق قاشق به مواد درون کاسه اضافه کنید و بهم بزنید تا خمیری نرم و ترد بدست آید که به دست نچسبد ، خمیر را ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید.خمیر آماده را درون کاسه ای که چرب کرده اید به مدت ۱ ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر ۲ برابر شود.

خمیر اماده شده را درون سینی فری که چرب کرده اید به شکل دلخواه قرار دهید و مجدد ۳۰ دقیقه دیگر استراحت دهید ، پس از این مدت زمان روی خمیر را با زرده تخم مرغ رومالی کنید سپس با چاقویی که چرب کرده اید روی خمیر چند خط بکشید.

سینی را درون فر با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه بپزید ، پس از پخت اجازه دهید نان خنک شود سپس برش بزنید و سرو کنید.نکته ها : میتوانید بجای زیره از نعناع خشک استفاده کنید ، روی نان نیز میتوانید قبل از پخت کمی پودر نعناع خشک یا زیره بپاشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *