طرز تهیه نان کدو حلوایی و مزه دار کردن آن با دارچین

طرز تهیه نان کدو حلوایی و مزه دار کردن آن با دارچین

طرز تهیه نان کدو حلوایی

کدو حلوایی بسیار پرخاصیت میباشد و میتوانید با آن انواع کیک و شیرینی و همچنین پوره را تهیه کنید در زیر طرز تهیه نان کدو حلوایی را برای شما قرار داده ایم که میتوانید با استفاده از پوره کدو حلوایی و یا خود کدو حلوایی در این نان استفاده کنید.

مواد لازم

کره نرم شده ۱/۲ پیمانه
شکر قهوه ای ۱ پیمانه
پوره کدو حلوایی ۱ پیمانه
دارچین ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
زنجبیل ۱/۲ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
برای تهیه کرم:
کره ۱/۲ پیمانه
پودر قند ۱ و ۱/۲ پیمانه
شیره طلائی ۲ قاشق غذاخوری
شیر به مقدار کافی

نان کدو حلوایی

نان کدو حلوایی می تواند یک صبحانه خوش طعم و خوشمزه باشد که در یک روز تعطیل به خود و خانواده تان هدیه می دهید یا عصرانه ای باشد که در یخچال نگهداری می کنید و هر موقع گرسنه باشید می توانید آن را مصرف کنید. نان کدو حلوایی را می توانید با کرم خوشمزه کره قهوه ای یا با مغزهای مورد علاقه تان بپوشانید و یا بدون هیچ روکشی همراه با چای یا هر نوشیدنی دیگر از آن لذت ببرید. نان کدو حلوایی نرم و کمی مرطوب است و یک ورقه از آن صبحانه فوری و خوشمزه ای است.

طرز تهیه: فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و قالب لوف مورد نظرتان را به خوبی چرب نمایید.

همه مواد لازم برای تهیه نان را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی با سرعت متوسط هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. هنگام هم زدن موادی را که به کناره ظرف میچسبند با قاشق جمع کنید. طرز تهیه پوره کدو حلوایی را می توانید از اینجا ببینید.

خمیر تهیه شده را داخل قالبی که از قبل چرب کرده اید بریزید و قالب را به مدت ۴۰-۵۰ دقیقه در فر قرار دهید. قبل از خارج کردن نان کدو حلوایی از فر با استفاده از یک خلال دندان آماده بودن آن را تست کنید. خلال دندان را در وسط نان فرو کنید. اگر خلال کاملاً تمیز یا با چند خرده نان مرطوب (نه خیس) بیرون آمد، کیک کدو حلوایی شما آماده است.

قالب را از فر خارج کنید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس نان را به آرامی از قالب خارج کنید و به ظرف دیگری منتقل کنید تا کاملاً خنک شود.

کره را تا کمی بعد از نقطه ذوب آن روی حرارت باقی بگذارید تا شیر جامد درون کره جدا شود و کره قهوه ای رنگ شود و عطر دل انگیز آن خارج شود. البته باید مراقب باشید و چشم از کره برندارید چون کره بلافاصله بعد از قهوه ای شدن، شروع به سوختن می کند. کره را از روی حرارت بردارید تا خنک شود و تکه های جدا شده از آن را جدا کنید و دور بریزید.

برای تهیه کرم، یک پیمانه پودر قند را به کره قهوه ای تهیه شده اضافه کنید و مخلوط نمایید. سپس شیره طلائی را هم با آن مخلوط کنید. اگر کرم هنوز شل بود، کمی دیگر پودر قند اضافه کنید و اگر بیش از حد سفت شد کمی شیر به آن اضافه کنید تا به غلظت مطلوب برسد.

حال، کرم را روی نان بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا آماده سرو شود. در این مرحله نیازی به قرار دادن در یخچال نیست. نان کدو حلوایی کرم دار را ورقه کنید و با یک نوشیدنی داغ سرو نمایید.

نکته: در تهیه کرم، اکیداً توصیه می شود قبل از مخلوط کردن بقیه مواد، صبر کنید کره قهوه ای خنک شود. این باعث می شود مواد خوب با هم مخلوط شوند و بعداً از هم جدا نشوند.

برای: ۸ نفر
حاضر است در : ۷۰ دقیقه
وعده: صبحانه, عصرانه, میان وعده
دسته بندی دستور آشپزی : نان | خمیر نان | خمیر پیتزا
مواد لازم : آرد, پودر قند, پوره کدو حلوایی, کره


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *