طرز تهیه نان کشمشی با استفاده از شیر ولرم

طرز تهیه نان کشمشی با استفاده از شیر ولرم

طرز تهیه نان کشمشی با استفاده از شیر ولرم

کشمش فواید بسیار زیادی دارد و میتوان از آن در اقسام غذاها و کیک ها استفاده کرد در زیر طرز تهیه نان کشمشی را برای شما عزیزان قرار داده ایم و شما میتوانید بعنوان یک عصرانه عالی از آن استفاده کنید.

نان کشمشی

شیر ولرم ۱ لیوان  .  آرد ۴ لیوان  .  کره ۱۰۰ گرم  .  شکر ۱ لیوان  .  تخم مرغ ۳ عدد  .  وانیل مقداری

ماست ۱/۲ لیوان  .  نمک ۱/۴ قاشق چایخوری  .  پودر خمیر مایه ۲ قاشق چایخوری  .  کشمش ۱ لیوان

طرز تهیه : پودر خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر اگر داغ باشد مخمر عمل نمیکند ) ، تخم مرغ ها ، شکر ، کره آب شده ، ماست ، نمک ، مقداری وانیل و نصف آرد را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ( ترتیب اضافه کردن مواد را رعایت کنید ) سپس روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیر افزایش یابد.

پس از ۱ ساعت نصف دیگر آرد را نیز اضافه و مخلوط کنید سپس کشمش ها را اضافه و مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید که به دست نچسبد ، خمیر آماده را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید و مجدد روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید.

خمیر را پس از ۲ ساعت کمی ورز دهید و داخل قالب که با کاغذ روغنی پوشش داده اید بگذارید ، مدت زمان ۱-۲ ساعت دیگر به خمیر استراحت دهید تا باز هم حجم خمیر افزایش یابد سپس داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۳۰ – ۴۰ دقیقه قرار دهید تا زمانی که روی نان طلایی شود.

نان را پس از آماده شدن از فر خارج کنید و بگذارید نان کشمشی خنک شود سپس ساده یا با تزیین سرو نمائید ، برای تزیین با کرم مخصوص باید ۱ لیوان پودر قند را با ۲ قاشق چایخوری آبلیمو و مقدار کمی آب مخلوط کنید تا حالت کرمی پیدا کند سپس روی نان بدهید و با ترافل و … تزیین کنید.

نکته : خمیر باید نرم و ترد بوده و زیاده از حد خشک نباشد ، لیوان های آرد را سرخالی بگیرید ؛ در این کیک میتوانید از خرما ، گردو و … نیز استفاده کنید ، تخم مرغ ها و کره را ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کنید تا باید به دمای اتاق برسند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.