طرز تهیه پلوی کدو حلوایی همراه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه پلوی کدو حلوایی همراه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه پلوی کدو حلوایی

مطلب زیر آموزش یک پلوی خاص و پرخاصیت را بریا شما قرار داده ایت. طرز تهیه پلوی کدو حلوایی بهمراه گوشت چرخ کرده عنوان این غذا میباشد که در زیر آموزش پخت این غذا را برای شما قرار داده ایم.

مواد لازم :
ـ برنج ۳ پیمانه
ـ آب برای برنج ۴ پیمانه
ـ گوشت چرخ کرده بدون چربی ۵۰۰ گرم
ـ کدو حلوایی ۷۰۰ الی ۹۰۰ گرم
ـ عدس پلویی ۱ پیمانه
ـ پیاز سرخ شده بدون روغن ۳ الی ۴ قاشق غذا خوری
ـ نمک و شکر و فلفل سیاه و آرد به قدر کافی
ـ روغن مخصوص پخت برای کته ۲ قاشق غذا خوری
ـ روغن مخصوص سرخ برای سرخ کردن کدو به میزان لازم

طرز تهیه پلوی کدو حلوایی
برای تهیه این غذا برنج را با آب و نمک و ۲ قاشق روغن به صورت کته در آورید واز پلوپز هم میتوانید استفاده کنید.
در فاصله عمل آمدن کته گوشت جرخ کرده را با نمک و فلفل مزه دار کرده و در صورت امکان از مولینکس برای چرخ آن استفاده کنید تا چسبندگی آن بیشتر شود و یک الی دو قاشق آرد به آن بزنید و خوب مالش دهید و درون ظرفی دو لیوان آب و نمک و زردچوبه  بریزید و روی حرارت گذاشته وقتی جوش آمد کوفته قلقلی ریز درست کرده و در آب جوش بیندازید تا کامل بپزد و آبش جمع شده و شعله زیر آنرا خاموش کنید بعضی به جای پختن کوفته قلقلی را سرخ میکنند شما هر جوری که دوست دارید انجام دهید .
کدو را چهار گوش به اندازه حبه های قند کنید و در روغن سرخ کرده و بعد از خارج کردن از روغن روی صافی یا دستمال خشک کن بریزید تا روغنش گرفته شود و بلا فاصله روی آن به مقدار دلخواه شکر بپاشید چون کدو گرم است شکر حل شده و جذب کدو میشود اگر کدو خیلی شیرین بود نیازی به این کار نیست اما اگر کدو شیرینی اش کم بود شکر اضافه کنید خوشمزه تر میشود .
عدس را هم جداگانه با کمی نمک و آب بپزید.
پیاز سرخ شده را به موادی  که آماده کردید اضافه کنید و وقتی برنج دم کشید دردیس یک کفگیر برنج بکشید و یک کفگیر از مواد و چند بار این کار را انجام دهید تا دیس پر شود و بعد هم نوش جان کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.