طرز تهیه پلو مرغ و قارچ با استفاده از نخود فرنگی

طرز تهیه پلو مرغ و قارچ با استفاده از نخود فرنگی

طرز تهیه پلو مرغ و قارچ با استفاده از نخود فرنگی

مطلب زیر طرز تهیه پلو مرغ و قارچ را برای شما قرار داده است در این پلو علاوه بر قارچ و مرغ از نخود فرنگی , سیر و جعفری استفاده شده است بهتر است که در این پلو از ران مرغ استفاده شود تا طعم بهتری به این غذا دهد.

مواد لازم

ران مرغ تکه تکه شده ۹۰۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ ۱ عدد
آویشن به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
فلفل به مقدار کافی
برنج دانه بلند ۲ پیمانه
قارچ خرد شده ۲۰۰ گرم
عصاره مرغ ۴ پیمانه
کره ۳ قاشق غذاخوری
نخود فرنگی ۱ پیمانه
سیر ۲ حبه کوچک
جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پلو مرغ و قارچ با استفاده از نخود فرنگی

پلو مرغ و قارچ غذایی سالم و مقوی است که رنگ و آب زیبایی هم دارد. پلو مرغ و قارچ را می توانید با نخود فرنگی و قارچ سرخ شده تزیین کنید و همراه با ماست یا سالاد فصل سرو نمایید. این پلو خوشمزه و رنگی همچنین انتخاب مناسبی برای سرو در مهمانی های کوچک است.

طرز تهیه: تکه های مرغ را در یک سینی فر قرار دهید و طبق سلیقه خود مقداری نمک و فلفل روی آنها بپاشید. سینی مرغ را کنار بگذارید. فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید.

روغن زیتون را در قابلمه ای ریخته و روی شعله نسبتاً زیاد گاز قرار دهید. پیاز را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید. به تفت دادن ادامه دهید تا پیازها به رنگ قهوه ای روشن درآیند (۸ تا ۱۰ دقیقه)، سپس کمی نمک و روغن اضافه کنید. مرغ ها را به پیاز اضافه کنید. کمی آویشن اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید.

۱ پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا نیمی از آب بخار شود.

برنج و مشتی از قارچ را اضافه کنید و هم بزنید (بیشتر قارچ را برای تزیین نگه دارید). سپس عصاره مرغ را اضافه کنید و به پخت ادامه دهید تا مایع شروع به قل زدن کند. طعم مایع را بچشید و اگر نیاز دارد کمی نمک و فلفل اضافه کنید.

در قابلمه را بگذارید و ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط به طبخ ادامه دهید. در آخر قابلمه را از روی گاز بردارید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. پس از خارج کردن قابلمه از فر، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پلو مرغ و قارچ کمی خنک شود.

در طول مدتی که پلو در فر قرار دارد، قارچ های باقی مانده را تفت بدهید: تابه را روی شعله متوسط قرار دهید و کره را در آن آب کنید. سپس قارچ ها را همراه با نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که قارچ نرم و قهوه ای رنگ شود. این کار حدوداً ۵ تا ۷ دقیقه طول می کشد. اگر مایل هستید در پلو از نخودفرنگی استفاده کنید، در این مرحله نخودها را اضافه کنید. شعله را خاموش کنید. آویشن، سیر له شده و جعفری را روی پلو مرغ و قارچ تهیه شده بپاشید.

پلو مرغ و قارچ را با چنگال از هم باز کنید، در ظرف سرو بریزید و سطح آن را با قارچ های تفت داده شده تزیین کنید.

نکته: از نخودفرنگی فریز شده استفاده کنید وقبل از مصرف آن را به مدت ۲ دقیقه در آب و نمک بپزید.

برای: ۸ نفر
حاضر است در : ۸۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, قارچ, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *