طرز تهیه پیتزا لقمه ای ویژه تحریک کردن اشتهای کودکان

طرز تهیه پیتزا لقمه ای ویژه تحریک کردن اشتهای کودکان

طرز تهیه پیتزا لقمه ای ویژه کودکان

در مطلب زیر طرز تهیه پیتزا لقمه ای را برای شما قرار داده ام این پیتزاها بسیار خوشمزه و اشتها برانگیز میباشد و شما از این پیتزاها میتوانید برای کودکانتان بدلیل لقمه ای بودن آن استفاده کنید.

مواد لازم برای خمیر:
●نیم لیتر آب

● ١ کیلو آرد سفید (تقریبا ١١ دسی لیتر)

● ۵٠ گرم مایه خمیر

● ٢ قاشق چایخوری نمک
● ۴ قاشق سوپ خوری روغن (روغن زیتون بهتر است)

مواد لازم برای سس:
● ١ قوطی کنسرو گوجه فرنگی

● ١ عدد پیاز

● ٢ پر سیر

● مقداری آویشن (Oregan)

● نصف قاشق چای خوری نمک
مواد لازم برای داخل پیتزا:
● ۶٠٠ گرم پنیر پیتزا، موزارلا (Mozarella)، یا هر نوع پنیر پیتزا که دوست دارید

● ۵٠ گرم پپرونی

● ۵٠ گرم ژامبون

● می توانید بجای دو مواد بالا گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

ظروف و وسایل لازم:ماهی تابه، سینی فر ،وردنه، کاغذ روغنی (کاغذ قنادی)
طرز تهیه:
آب را تا ٣٧ درجه گرم کنید و مایه خمیر را در آن حل کنید، نمک و روغن زیتون را هم بیفزاید، ماشین همزن را به کار بیندازید و با افزودن کم کم آرد به آن هم بزنید تا خمیر آماده شود. در این کار عجله نکنید،خمیر را خوب ورز دهید .
پس از آماده شدن خمیر روی آنرا با پلاستیک بپوشانید و آنرا برای مدت ۴۵ دقیقه در جای تاریک به حال خود رها کنید. زمانی خمیر آماده است که حجم آن دوبرابر شده باشد.
وقتی خمیر آماده شد روی میز آشپزخانه مقداری آرد بریزید و خمیر را روی آن برگردانید، آنرا به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و با آنها دو چانه بزرگ درست کنید، مقداری آرد روی میز بریزید و چانه‌های خمیر را روی آرد روی میز بچینید. روی آنها را با پارچه تمیز بپوشانید و برای ١۵ تا ٢٠ دقیقه به حال خود رها کنید. در این مدت وقت دارید مواد دیگر روی پیتزا را آماده کنید.
برای تهیه سس یک قوطی کنسرو گوجه فرنگی یا به همان مقدار گوجه تازه پوست کنده را با ماشین هم زن آشپزخانه خوب خورد کنید تا به صورت مایع درآید. نمک و فلفل بزنید. یک پیاز و دو پر سیر را هم پوست بکنید و در مخلوط کن خوب خورد کنید. مقدار روغن در ماهی تابه بریزید و اول کمی پیاز و سیر را در آن سرخ کنید. نیازی نیست پیاز زیاد سرخ بشود همین که دو سه دقیقه روی آتش ملایم قرار بگیرد کافی است. بعد از آن گوجه‌های خورد شده را در آن بریزید آویشن و کمی نمک بیفزاید و آنرا روی آتش ملایم قرار بدهید بگذارید مایع از حالت مایع در آید و سس سفت شود البته نه به آن اندازه که زیاد سفت شود.اگر از گوشت چرخ کرده می‌خواهید استفاده کنید آنرا قبل از استفاده سرخ کنید.حالا پس از اینکه چانه‌های خمیر استراحت کرد، هر چانه را جداگانه روی میز روی مقدار آرد قرار دهید و با وردنه پهن کنید. بعد روی خمیر را سوس بزنید و گوشت‌های انتخابی را روی آن بریزید و پنیر پیتزا را هم بیفزاید و بعد از یک طرف خمیر را لوله کنید به صورتی که بشکل یک لوله در آید، بعد با کارد آشپزخانه خمیر را ببرید، ضخامت هر قطعه (لقمه) پیتزا باید تقریبا ٣ سانتیمتر باشد. روی سینی فر را با کاغذ روغنی (کاغذ قنادی) بپوشانید و قطعات پیتزا را با فاصله روی آن قرار دهید، بعد مقداری هم پنیر روی هر کدام از لقمه‌ها بریزید و آنرا در فر وسط فر قرار بدهید. فر باید قبل از استفاده تا ٢٢٠ درجه سانتی گراد گرم شده باشد. وقتی پیتزا ها خوب پخت آنرا خارج کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.