طرز تهیه پیتزا مافینی با استفاده از شیر ولرم

طرز تهیه پیتزا مافینی با استفاده از شیر ولرم

طرز تهیه پیتزا مافینی با استفاده از شیر

مافین ها انواع و اقسام متفاوتی دارد در زیر به طرز تهیه پیتزا مافینی می پردازیم در این پیتزا از شیر ولرم شده استفاده می شود همچنین از پودر سیر برای خوش بو شدن این پیتزا استفاده میکنند.

مواد لازم جهت خمیر : ( این مقدار مواد تقریبا ۱۸ عدد پیتزا مافینی می ده ) .
آرد : ۳ پیمانه
شیر ولرم : ۱ پیمانه
روغن مایع : ۱/۳ ( یک سوم ) پیمانه
خمیر مایه فوری : ۱ ق م
بهبود دهنده : نصف ق م
آویشن : نصف ق م
پودر سیر : نصف ق م ( می تونید این مورد رو حذف کنید یا درصورتیکه طعم سیر رو بیشتر می پسندید تا یک ق م هم می شه افزایش بدین )
نمک : ۱ ق م

مواد لازم برای روی خمیر پیتزا :
کالباس : ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای : یک و نصفی
قارچ : ۱۰۰ گرم
ذرت : ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا : ۱۰۰ گرم
قالب مافین

طرز تهیه :
ابتدا خمیر مایه ، پودر سیر ، آویشن و نمک رو در ظرفی بریزید .بعد شیر ولرم رو اضافه کنید .بعد روغن …و در نهایت بهبود دهنده و آرد …

نکته :
مقدار آرد ممکن است کمتر یا بیشتر شود ، پس آرد تا زمانی اضافه شود که خمیر بدست نچسبد البته توجه داشته باشید که اضافه کردن بیشتر آرد باعث سفت شدن خمیر پیتزا خواهد شد .سپس بمدت ۱۰ دقیقه خمیر رو ورز داده و روش سلفون کشیده و در یه جای گرم بمدت یکساعت قرار بدین تا حجم خمیر دوبرابر بشه .

از خمیر پیتزا به اندازه یک گردو برداشته و داخل قالب مافین باز کنید . لزومی به چرب کردن قالب یا قرار دادن کپسول در قالب نیست .
نکته :سعی کنید خمیر رو نازک باز کنید تا بعد از پخت ، نون پیتزا نازک بشه .بعد با قلمو  کمی سس گوجه روی خمیر می مالیم .و بعد بترتیب کمی پنیر پیتزا ، قارچ ، کالباس ، فلفل دلمه ای ، ذرت …و در آخر روی آن پنیر پیتزا می ریزیم .

نکته :
دقت کنید که پنیر پیتزا به اطراف مافین پخش نشه چون در تماس با قالب سوخته و رنگش تیره می شه و در ضمن باعث چسبیدن مافین به قالب می شه .قالب رو داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده ، بمدت ۲۵-۳۵ دقیقه قرار بدین ( هر وقت پنیر طلایی شد یعنی پیتزا آماده هست ).


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.