طرز تهیه پیتزا وارونه همراه با پودر رازیانه و آویشن

طرز تهیه پیتزا وارونه همراه با پودر رازیانه و آویشن

طرز تهیه پیتزا وارونه

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه پیتزا وارونه. در این پیتزا از انواع پودرها نظیر پودر رازیانه , پودر آویشن و چودر نعناع استفاده می گردد امیدوارم که این پیتزا بسیار عالی که مخلفات بسیار زیادی در آن ریخته میشود را تهیه کنید.

مواد لازم:
گوشت چرخ شده گوساله=نیم کیلو
پیاز خرد شده=۱ پیمانه
فلفل دلمه خرد شده=۱ پیمانه
پپرونی درشت خرد شده=۱۰۰ گرم
سس پیتزا=۴۵۰ میلی لیتر
کنسرو قارچ خرد شده آب گرفته=۱ قوطی
پودر رازیانه=۲/۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن=۲/۱ قاشق چایخوری
پودر نعناع=۲/۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ=۲ عدد
شیر=۱ پیمانه
روغن مایع=۱ قاشق سوپخوری
آرد=۱ پیمانه
پنیر نازک ورقه شده مثل موتزارلا=۴۵۰ گرم
پنیر پاراماسان رنده شده=۴/۱ پیمانه

۱. گوشت، پیاز و فلفل را در یک قابلمه بزرگ ریخته، روی با حرارت کم قرار میدهیم به طوریکه آب بیاندازد، سپس آنرا با حرارت متوسط در حدی میپزیم که گوشت قهوه ای رنگ و سبزیجات نرم شوند. سپس پپرونی، سس پیتزا، قارچ و پودر سبزیجات معطر را مخلوط کرده به مایه گوشت اضافه میکنیم. درب ظرف را کنار گذاشته، میگذاریم محتوی قابلمه به جوش بیاید، سپس حرارت را کم میکنیم و گاهی محتویات ظرف را به هم میزنیم.

۲. در این بین برای روی پیتزا، در کاسه کوچکی تخم مرغها، شیر و روغن را مخلوط کرده و با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه به هم میزنیم، آرد را اضافه کرده و به هم زدن ادامه میدهیم تا مایه یک نواختی حاصل شود.

۳. یک ظرف مستطیل شکل پیرکس را در اندازه مناسب انتخاب کرده، کف و اطراف آنرا چرب میکنیم. مایه گوشت را داخل ظرف ریخته، ورقه های پنیر را روی آن میچینینم. مایه آرد و تخم مرغ را به طور یکنواخت روی آن میریزیم تا تمام مواد زیر خود را بپوشاند. پنیر رنده شده را روی آن میپاشیم.

۴. ظرف را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتیگراد) قرار میدهیم تا روی آن پف کرده و طلایی شود. بلافاصله بعد از تهیه سرو می کنیم.
نوش جان


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.