طرز تهیه پیراشکی گوشت و پیازچه در دو مرحله

طرز تهیه پیراشکی گوشت و پیازچه در دو مرحله

طرز تهیه پیراشکی گوشت و پیازچه

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه پیراشکی گوشت و پیازچه که میتوانید از این پیراشکی بعنوان یک عصرانه کامل و یا سک شام سبک استفاده کنید در این پیراشکی از سیر و سس سویا استفاده شده است امیدوارم که از تهیه این پیراشکی لذت ببرید.

پیراشکی گوشت و پیازچه

گوشت چرخ کرده ۱ لیوان  .  تخم مرغ ۲ عدد  .  پیازچه خرد شده نصف لیوان

سیر ۲ حبه  .  سس سویا ۱ قاشق غذاخوری  .  شکر نصف قاشق چایخوری  .  نمک و فلفل مقدار لازم

 

خمیر پیراشکی

آرد ۲ لیوان  .  روغن ۱ قاشق غذاخوری  .  آب نصف لیوان  .  نمک نصف قاشق چایخوری

برای تهیه خمیر ابتدا آرد ، نمک و روغن را داخل کاسه ای مخلوط کنید سپس آب را کم کم اضافه نمائید و با دست مخلوط کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد.

خمیر آماده را داخل کاسه ای قرار دهید و روی ان را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه خمیر را استراحت دهید.

برای تهیه مایه داخل پیراشکی ابتدا روغن را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، تخم مرغ ها را داخل کاسه ای با نمک و فلفل خوب مخلوط کنید سپس در روغن بریزید و هم بزنید تا ببندد.

سیرها را رنده کنید و با پیازچه های خرد شده در مقداری روغن تفت دهید تا کمی نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند ، پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد تخم مرغ های سرخ شده ، سس سویا ، شکر ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را با وردنه خوب پهن کنید سپس با لیوان دایره هایی از خمیر در آورید سپس هر کدام از دایره ها را با وردنه باز کنید تا نازک تر شوند.

مقداری از مایه پیراشکی داخل خمیر قرار دهید ، لبه های خمیر را کمی مرطوب کنید و روی هم قرار دهید و با فشار انگشتان یا چنگال لبه ها را خوب بچسبانید.

ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید ، کف ماهیتابه را با روغن چرب کنید سپس پیراشکی ها را کف ان بچینید ، چند قاشق اب اضافه کنید و در ماهیتابه را ببندید ، پس از ۱۰ دقیقه پیراشکی ها را برگردانید تا طرف دیگر انها نیز طلایی و برشته شود سپس پیراشکی ها را بهمراه سس مورد علاقه و بصورت داغ سرو کنید.

نکته ها : میتوانید در صورت تمایل مقداری پنیر پیتزا نیز داخل مایه پیراشکی اضافه کنید ، از مواد دیگری هم میتوانید داخل این پیراشکی خوشمزه استفاده نمائید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *