طرز تهیه کتلت با گوشت و تهیه کتلت بدون گوشت؟

طرز تهیه کتلت با گوشت و تهیه کتلت بدون گوشت؟

طرز تهیه کتلت با گوشت و تهیه کتلت بدون گوشت با نکات زیر

در مطلب زیر طرز تهیه کتلت با گوشت و تهیه کتلت بدون گوشت را برایتان قرار داده ایم این کتلت بسیار عالی و خوشمزه میباشد و شما میتوانید با استفاده از نکات زیر یک کتلت بسیار عالی تهیه کنید.

همچنین زمانی که مهمان داشته باشید نیز می‌توانید مقداری کتلت درست کنید. وقتی غذای اصلی آماده شد و هنگامی که می‌خواهید آن را سر سفره بیاورید، کتلت‌ها را هم گرم کنید و همراه غذاهای دیگر روی میز بگذارید.

کتلت غذای سفر هم هست؛ یعنی اگر می‌خواهید به سفر بروید، می‌توانید مقداری کتلت بپزید و همراه با نان و گوجه و خیارشور و… به شکل ساندویچ آن را درست کرده و همراه ببرید.

اگر شاغل هستید هم می‌توانید کتلت را آماده کرده، درون نایلون گذاشته و داخل فریزر قرار دهید تا هر وقت می‌خواهید آن را سرخ کرده و میل نمائید. البته اگر بتوانید کتلت را تازه طبخ و مصرف کنید بسیار بهتر خواهد بود.

کتلت همراه پلو
بیشتر خانواده‌ها کتلت را با نان و گوجه فرنگی و سبزی خوردن و …. مصرف می‌کنند. اما بد نیست کتلت را همراه با پلو نیز امتحان کنید؛ برای این کار مقداری پلو درست کرده و همراه با کتلت و گوجه فرنگی که حلقه حلقه و سرخ کرده‌اید و سیب زمینی سرخ کرده، میل نمائید؛ مطمئن باشید بسیار خوشمزه است.

طرز تهیه کتلت با گوشت یا کتلت مرغ؟
معمولاً طرز تهیه کتلت با گوشت را با استفاده از گوشت چرخ کرده که می‌تواند گوشت گوسفند یا گوساله یا مخلوط این گوشت باشد، تهیه می‌کنند. اما برای کسانی که در مصرف گوشت قرمز محدودیت دارند، گوشت چرخ کرده مرغ هم جایگزین مناسبی است. علاوه بر این، گوشت چرخ کرده ماهی نیز می‌تواند برای تهیه کتلت مورد استفاده قرار گیرد.
برای تهیه کتلت با گوشت قرمز باید حدود ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را با حدود نیم کیلو سیب‌زمینی پخته که پوست کنده و رنده شده است، مخلوط کنید. بعد یک عدد پیاز متوسط را درون این مواد رنده کرده و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه داخل آن بریزید. در مرحله آخر هم ۳ عدد تخم مرغ را داخل مواد کتلت شکسته و خوب بهم بزنید. برای سرخ کردن باید مقداری روغن داخل ماهی‌تابه بریزید، به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید و آن را در دست‌تان باز کنید. برای اینکه مواد کتلت به دست‌تان نچسبد، باید دست‌ها را مرتب با آب ولرم خیس کنید. وقتی روغن کمی داغ شد، مواد کتلت را داخل آن بیندازید تا سرخ شود.

حواستان باشد شعله گاز را کم کنید تا کتلت خوب سرخ شود. البته می‌توانید این کتلت را با سیب‌زمینی خام هم تهیه کنید؛ در این روش باید سیب زمینی خام را رنده ریز کرده  و داخل مواد بریزید و یک عدد تخم مرغ هم برای این کتلت کافی است.

کتلت مرغ
روش تهیه کتلت مرغ هم مانند کتلت گوشت است؛ برای تهیه آن باید یک عدد سینه مرغ را چرخ کنید و همراه با سه عدد سیب زمینی پخته و رنده شده مخلوط نمایید. سپس ۱ عدد پیاز را درون این مواد رنده کنید، نمک، فلفل و زردچوبه را هم داخل آن بریزید و دو عدد تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و خوب ورز دهید. این کتلت هم باید مانند کتلت گوشت سرخ شود.

کتلت ماهی
اگر کتلت را خیلی دوست دارید و یکی از غذاهای مورد علاقه شماست، می‌توانید با ماهی هم کتلتی خوشمزه تهیه کنید. برای تهیه این کتلت ابتدا باید ۳ عدد سیب زمینی بپزید. مقدار نیم کیلو ماهی را هم بخارپز کنید و سپس آنها را ریز خرد کنید. حالا سیب‌زمینی‌ها را رنده کنید و درون ماهی بریزید. مقداری جعفری یا گشنیز یا مخلوط این دو را هم ریز کرده و به مایه کتلت اضافه کنید؛ با این سبزی‌ها کتلت خوشمزه‌تر خواهد شد. سپس نمک و فلفل کتلت را هم اضافه کنید، یک حبه سیر را له کرده و همراه یک عدد تخم مرغ داخل مواد بریزید و خوب ورز دهید. این کتلت را نیز باید با روغن مخصوص سرخ کردنی، سرخ کنید.

کتلت بخورید؛ اما بدون گوشت
تعجب نکنید؛ کتلت را بدون گوشت هم می‌توان تهیه کرد. برای درست کردن این نوع کتلت باید  ۳ عدد سیب زمینی و ۱ پیمانه لوبیا قرمز را پخته و کنار بگذارید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید نصف استکان بلغور گندم یا جو را هم بپزید و تمام این مواد را از چرخ گوشت رد کنید تا له شود. سپس مقداری نمک، فلفل و زردچوبه هم به این مواد اضافه کنید و آن را ورز دهید؛ این کتلت را هم باید مانند بقیه کتلت‌ها سرخ کنید.

همچنین اگر روز قبل آبگوشت درست کرده‌اید و مقداری از گوشت کوبیده آن زیاد آمده است، می‌توانید یک عدد تخم مرغ درون این مواد شکسته و آنها را خوب ورز دهید. سپس با این مواد هم می‌توانید کتلت تهیه کنید. با این روش نه تنها کتلت خوشمزه‌ای تهیه کرده‌اید،


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

۱ نظر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.