طرز تهیه کتلت لوبیا چشم بلبلی همراه با خواص این لوبیا

طرز تهیه کتلت لوبیا چشم بلبلی همراه با خواص این لوبیا

طرز تهیه کتلت لوبیا چشم بلبلی

انواع کتلت در میان ایرانیان طرفداران بسیار زیادی دارد در زیر طرز تهیه کتلت لوبیا چشم بلبلی را برایتان قرار داده ایم این کتلت ها بسیار عالی و خوشمزه میباشد در زیر به خواص لوبیا چشم بلبلی از دید چینیان اشاره میکنیم.

برای تهیه غذا با لوبیا چشم بلبلی، دستورات کمی وجود دارد از جمله شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی. اما می توان از این لوبیا، به راحتی کوکو یا کتلت لذیذی تهیه کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه کتلت لوبیا چشم بلبلی
روغن : برای سرخ کردن
لوبیا چشم بلبلی : نیم کیلوگرم
تخم مرغ هم زده شده : ۲ عدد
نمک و فلفل : به اندازه کافی
آرد : نصف پیمانه
پیاز رنده شده : یک عدد کوچک
جوش شیرین : یک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودر: یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کتلت لوبیا چشم بلبلی
لوبیای آب پز شده را له و با بقیه مواد مخلوط کنید و به شکل گرد یا پهن دربیاورید و سرخ کنید.

{استوارت } در کتابش بیشتر از خواص دارویی دانه ی ان سخن گفته ولی اضافه کرده است که گلها ی ان در موارد ترشحات شفید سوز ناکی مبهل و ترشحات مفرط و خارج ار اندازه ی خون در دوران قاعدگی منوراجیا نیز تجویز می شود . { روا } نیز معتقد است که از دانه و گلهای ان یکسان به عنوان دارو استفاده می شود .

{ کروست و پتلو } نظر داده اند که گلها ی ان به عنوان قاعده اور و برای معالجه ی ابتهاب دحم بامتری تیس تجوبز می شود ، ولی در مورد دانه های گیاه در اکثر منابع امده است که به عنوان تونیک و مقوی معده { استوارت } ، ارامبخش { تانا کاواودتشیما } ، ضد اسپالم برای معالجه ی کولیک و وبا { استوارت } ، تب بر ، کاهش دهنده ی حرارت در موارد افتاب زدگی { استوارت کروست و پتلو } قاعده اور { ابرت } ضد سم است و در موارد مسمومیت ها ی ناشی از خوردن الکل و بریاق و پادرهر برای مسمومیت های گیاهی { استوارت ، ایش دویا } مفید است ، تشنگی را کاهش میدهد { استوارت } بخصوص تشنگی در دیابت دا تسکین می دهد {رید } به علاوه برای معالجه ی اسهال { استوارت } .

و اسهال خونی مزمن {چیو } و روماتیسم {هاو } تجویز می گردد . از برکهای ان نیز در موارد فوق استفاده می شود و همچنین از ضماد برگهای گیاه روی محل مار گزیدگی می گذارند { کروست و پتلو } . در شبه جزیره ی مالایا برای رفع گو ش درد چند قطره از شیره ی برگ های گیاه را در گوش می جکانند { برکیل و هاتیف } . در اندولزی به شیره ی حاصله ار برگ ها و غلاف شده ی گیاه اب اضافه کرده و با کمی رازیانه مخلوط می کنند ، نوشابه ی خنک کننده ی خوبی حاصل می شود .


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *