طرز تهیه کوکوی رژیمی همراه با بادمجان

طرز تهیه کوکوی رژیمی همراه با بادمجان

طرز تهیه کوکوی رژیمی بسیار خوشمزه

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه تهیه کوکوی رژیمی بسیار خوشمزه هسته اصلی این کوکوی عالی بادمجان میباشد تمامی مواد این کوکو سبزیجات میباشد و بخاطر همین سبزیجات هیچ کالری اضافی در آن وجود ندارد به همین دلیل کاملا رژیمی میباشد.

از ویتامین های موجود در بادنجان می توان به ویتامین های گروه B (مخصوصا  B1 و B6)، ویتامین A و C و مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن اشاره کرد.

مواد لازم :
۲ فنجان پیاز خرد شده و تفت داده شده
۲ فنجان بادنجان خرد شده و تفت داده شده
۲ فنجان قارچ خرد شده و تفت داده شده
۱ قاشق مرباخوری جعفری
۱ قاشق مرباخوری نعنا
۶ عدد ( در صورت رژیم ۶ سفیده ) تخم مرغ
۳ قاشق غذاخوری آرد
۱ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر
به مقدار کافی نمک و فلفل

طرز تهیه کوکوی رژیمی
بادنجان را پس از پوست کندن مانند خیار خرد کرده و در آب نمک خیس کنید.بعد از ۱۵ دقیقه آبکش کرده و کمی آب روی آن بگیرید تا شوری نمک از بین رود.سپس آن را در یک قاشق روغن زیتون تفت دهید.همین عمل را با پیاز و قارچ انجام دهید، البته هر کدام را به طور مجزا و در همان ظرفی که قبلاً استفاده کرده اید و حاوی کمی روغن است، تفت دهید.تمام مواد را با هم مخلوط کرده و تخم مرغ های زده شده را به آن اضافه کنید. کم کم مایع کوکو برای پخت آماده می شود.برای مصرف کمتر روغن حتماً باید مواد مخلوط شده را در پلوپز آماده کنید، به این طریق که ۱ قاشق روغن در پلوپز ریخته و بعد مایع را درون آن بریزید و در پلوپز را همراه با دم کنی ببندید. بعد از۱۰ دقیقه کوکو را وارونه کنید و بگذارید پلوپز کارش را انجام دهد.کوکوی خوشمزه و کم روغن شما بعد از مدت کمی حاضر می شود.

طرز تهیه کوکوی رژیمی

نکات تغذیه ای :
افرادی که کلسترول خونشان بالا است :
۱ – می توانند ۳ – ۲ عدد تخم مرغ کامل ( همراه با زرده ) را مصرف کنند، زیرا حذف کلی کلسترول از رژیم غذایی ، تولید داخلی آن را در بدن افزایش می دهد.

۲ – با هرغذا حتماً سالاد پر از سبزی های سبز رنگ مثل کاهو یا کلم بروکلی یا جعفری و… و یا سبزی خوردن به میزان زیاد میل کنند که باعث کاهش جذب کلسترول و چربی غذا می شود.

۳ – مصرف فیبر محلول در کاهش کلسترول بسیار موثر است، از این رو به میزان ۵ عدد در روز، پس از غذا یا بین وعده های غذایی، از میوه هایی چون سیب، گلابی، توت فرنگی، مرکبات و هویج( در سالاد) استفاده کنند و حتماً از نانهای سبوس دار استفاده کنند.

۴ – مصرف روزانه ۸ لیوان آب بسیار مفید خواهد بود.

۵ – طبق توصیه انجمن قلب آمریکا مصرف ماهی به مقدار هفته ای ۱۸۰ گرم ( دو بار درهفته و هر بار ۹۰ گرم)، به علت داشتن اسیدهای چرب امگا-۳ باعث کاهش کلسترول خون شده و احتمال ابتلا به سکته های قلبی را کاهش می دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.