طرز تهیه کوکو مرغ با لوبیا سفید همراه با خواص لوبیا

طرز تهیه کوکو مرغ با لوبیا سفید همراه با خواص لوبیا

طرز تهیه کوکو مرغ با لوبیا سفید

یکی از مهم ترین خواص لوبیا سفید کاهش دیابت یا همان قند خون میباشد طرز تهیه کوکو مرغ با لوبیا سفید عنوان مطلبیست که در زیر برایتان قرار داده ایم و علاوه بر آن از خواص فوق العاده لوبیا سفید نیز به اختصار سخن گفته شده است.

مواد لازم :
لوبیا سفید : یک لیوان
سینه مرغ : ۳۰۰ گرم
پیاز رنده شده : یک عدد بزرگ
کره : ۵۰ گرم
نمک و فلفل : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم
زعفران آب کرده : ۲ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ : ۶ عدد

طرز تهیه کوکو مرغ با لوبیا سفید :
ابتدا سینه مرغ و لوبیا را بپزید و بعد با هم چرخ کنید.پیاز را رنده کرده و به همراه نمک و فلفل، زعفران آب کرده و کره مخلوط کنید.تخم‌مرغ‌ها را هم بشکنید و به مواد کوکو اضافه کنید و با قاشق‌ هم بزنید.روغن را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت بگذارید و مواد را درون آن ریخته، وقتی سرخ شد برش بزنید و آن را پشت و رو و طرفدیگر آن را هم سرخ کنید و در دیس مناسب چیده و اطراف آن را با سبزیجات بخارپز و چند برش گوجه و خیارشور تزئین کنید.

خواص لوبیا سفید

یکی از مهمترین خواص لوبیا سفید اینست که موجب کاهش قند خون می شود. همچنین لوبیا سفید فشارخون را هم کاهش می دهد. یکی دیگر از فواید لوبیا سفید چربی پایین و مقدار پروتئین بالای آن است .

طبق بررسی های بدست امده لوبیا سفید از نظر طب قدیم معتدل است.‏ یکی دیگر از خواص لوبیا سفید مقابله با ناراحتی های قلبی عروقی است. مصرف لوبیا سفید یبوست را درمان می کند.

به گفته محققان مصرف لوبیا سفید موجب نوسازی سلول ها شده و همچنین برای درمان کم خونی توصیه می شود. همچنین مصرف لوبیا سفید برای هیچ کدام از گروه های خونی مشکل ساز نیست .

کی دیگر از خواص لوبیا سفید اینست که به دلیل وجود پتاسیم و سدیم زیادی که دارد و برقراری تعادل این دو ‏عنصر در بدن میتواند فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *