طرز تهیه گوش ماهی با سوسیس و نخود یک غذای دریایی عالی

طرز تهیه گوش ماهی با سوسیس و نخود یک غذای دریایی عالی

طرز تهیه گوش ماهی با سوسیس و نخود

مطلب زیر آموزش پخت یک غذای دریایی بسیار عالی را برای شما قرار یک غذای دریایی عالی داده معمولا طرز تهیه گوش ماهی با سوسیس و نخود میباشد و یا این اینکه صدف و یا گوش ماهی را میتوان با روش های دیگری نیز طبخ میشود امیدوارم که از تهیه این غذای دریایی لذت ببرید.

مواد لازم

سوسیس کوکتل تازه ۱۲۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۲ حبه
روغن ۲ قاشق
گوجه گیلاسی ۲۵۰ گرم
نخود پخته ۴۰۰ گرم
صدف دریایی بزرگ ۱۲ عدد
فلفل پاپریکای دودی شده به میزان دلخواه
آب انگور تازه یا سرکه قرمز ۲ قاشق
جعفری تازه ۱ مشت
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
روغن زیتون و نان باگت جهت سرو

 

صدف (گوش ماهی) با سوسیس و نخود

علی رغم تصورات اغلب مردم، پخت صدفهای دریایی نیاز به مهارت زیادی ندارد فقط  ماهیتابه باید کاملا داغ و مناسب باشد. بقیه بخش های این غذا را می توان از پیش تهیه کرد. پس تمام کاری که باید انجام دهید پاره کردن مقداری نان تازه است.طرز تهیه: سوسیس‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید. یک ماهیتابه بزرگ یا قابلمه ی کم عمق را حرارت دهید.

روغن را در تابه بریزید و سوسیس را به آن افزوده و به مدت ۵ دقیقه تا زمانی که طلایی شود سرخ کنید. طی این زمان پیاز را کاملا خرد کرده و سیر را نازک برش بزنید.وقتی سوسیس آماده شد آن را به کاسه انتقال دهید. روغن اضافه ماهیتابه را در کاسه ی دیگری بریزید، اما بگذارید به اندازه ی ۲ قاشق سوپخوری باقی بماند. پیاز و سیر را به ماهیتابه افزوده و تفت دهید.

این مخلوط را به آرامی ۱۰ دقیقه حرارت دهید تا زمانی که نرم شود. در همین زمان گوجه های گیلاسی را نصف کنید. گوجه و پیاز را به نخود و سوسیس سرخ شده اضافه کنید و بگذارید تا چند دقیقه با هم بپزند تا زمانی که گوجه ها شروع به نرم شدن کنند. مزه ی آن را میزان کنید. سپس همه ی مواد را در کاسه ای بریزید. در صورت تمایل می توانید این کار را چند ساعت قبل انجام داده و مواد را به شکل در بسته در یخچال نگهداری کنید. ماهیتابه را با حوله های کاغذی پاک کنید.

صدف ها را با یک حوله ی کاغذی خشک کنید، زیرا آب اضافی مانع کاراملی شدن آنها در ماهیتابه می شود. بخش سفید ماهیچه ای و سفت آن را ببرید و سپس آن ها را با نمک، فلفل و کمی پاپریکای دودی مزه دار کنید.ماهیتابه را روی شعله ی ملایم حرارت دهید، کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید، سپس صدفها را در آن بریزید و بین آنها فاصله ایجاد کنید. به محض برخورد اولین صدف با ماهیتابه باید صدای جلز ولز ایجاد شود. پس از ۲ دقیقه خواهید دید

که حرارت به کناره های آن نفوذ کرده و گوشت لبه ی آن به رنگ قهوه ای طلایی در خواهد آمد. یکی از آنها را از ماهیتابه بردارید. اگر به راحتی از کف ماهیتابه جدا شده و طلایی و کاراملی شده باشد آن را برگردانید و بقیه را نیز بررسی کنید. بگذارید یک دقیقه ی دیگر هم بپزد و سپس آنها را از ماهیتابه جمع کنید.

شعله را زیاد کنید، مخلوط نخود را به ماهیتابه اضافه کرده، کمی آب انگور روی آن ریخته و دو دقیقه بپزید، ماهیتابه را مرتبا تکان دهید تا زمانی که به اندازه ی کافی گرم شود. صدفها را به ماهیتابه برگردانید و آنها را با مخلوط نخود آغشته کنید.جعفری را درشت خرد کرده، روی ماهیتابه بپاشید و سپس کمی روغن زیتون خالص روی آن ها بریزید. غذا را با نان باگت تازه میل کنید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۴۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای دریایی
مواد لازم : آبمیوه, پیاز, روغن, سوسیس, سیر, صدف, نخود


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *