طرز پخت ماهی تیلاپیا با سس گوجه و خامه با طعمی جدید

طرز پخت ماهی تیلاپیا با سس گوجه و خامه با طعمی جدید

طرز پخت جدید ماهی تیلاپیا

در مطلب زیر طرز پخت ماهی تیلاپیا همراه با سس قرمز و خامه را برایتان قرار داده ام. این دستور پخت باعث می شود که طعم ماهی تیلاپیا بسیار جدید و خوشمزه شود.

دستور آشپزی امروز به طرز تهیه ماهی تیلاپیا با طعمی جدید و متفاوت برای آنهایی که دل خوشی از بوی ماهی ندارند، اختصاص دارد. برای آماده کردن این ماهی خوش‌طعم برای ۴ نفر به حدود ۷۰۰ گرم ماهی تیلاپیا، ۳ قاشق چای‌خوری آویشن تازه یا یک و نیم قاشق چای‌خوری پودر آویشن،

نصف قاشق چای‌خوری نمک، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ عدد پیاز کوچک، ۲ حبه سیر، سه‌چهارم فنجان سرکه،‌ ۴ عدد گوجه‌فرنگی پوست‌کنده و خردشده بزرگ، یک‌چهارم فنجان خامه و نصف قاشق چای‌خوری آرد ذرت نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا هم کافی است

که ابتدا ماهی را با یک‌سوم آویشن، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل، طعم‌دار کنید. روغن را در تابه نچسبی گرم کنید. پیاز، سیر خردشده و یک‌سوم دیگر از آویشن را یک دقیقه در آن تفت بدهید. سرکه، گوجه و ماهی‌ها را به تابه بیفزایید. ۶ دقیقه در تابه را بگذارید تا ماهی‌ها مغزپخت شوند.

سپس، ماهی را از تابه خارج کنید و داخل ظرف دربسته‌ای بگذارید تا گرم بمانند. حالا، خامه و آرد ذرت را در ظرف کوچکی هم بزنید و این ترکیب را هم داخل تابه بریزید. باقی نمک و آویشن را به سس اضافه کنید و اجازه دهید تا تمام مواد حدود ۱ دقیقه با یکدیگر بجوشند. سپس، سس را روی ماهی‌ها بکشید و غذا را سرو کنید.

هر وعده از این غذا حدود ۲۲۷ کیلوکالری انرژی،‌ ۱۰ گرم چربی، ۵۷ میلی‌گرم کلسترول، ۷ گرم کربوهیدرات، ۱۹ گرم پروتئین، ۱ گرم فیبر، ۵۱۳ میلی‌گرم سدیم و ۶۶۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C و ۱۹ درصد به پتاسیم را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *