طرز پخت مرغ بریان با پرتقال یک غذای کاملا مجلسی

طرز پخت مرغ بریان با پرتقال یک غذای کاملا مجلسی

طرز پخت مرغ بریان با پرتقال

اگر دوست دارید که در مهمانی هایتان مرغ بریان درست کنید و با یک طعم خاص پیشنهاد میدهیم که طرز پخت مرغ بریان با پرتقال را آموزش ببینید و برای مهمانی های مهمتان از این نوع مرغ بریان درست کنید.

مواد لازم برای طرز پخت مرغ بریان با پرتقال

مرغ کامل ۱ عدد
پرتقال متوسط ۳ عدد
سیر ۴-۵ حبه
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

 

طرز پخت مرغ بریان با پرتقال یک غذای کاملا مجلسی

مرغ بریان با پرتقال روشی جدید و آسان برای طبخ مرغ است. پرتقال طعمی خوشمزه و جدید به مرغ می دهد که به یک بار امتحان کردنش می ارزد. مرغ بریان با طعم پرتقال انتخابی عالی برای فصل پرتقال است. طرز تهیه: مرغ را بشویید و خشک کنید. فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.مرغ را در ظرف فر قرار دهید و روی مرغ و همینطور داخل آن را به میزان دلخواه نمک و فلفل بمالید. پرتقال ها را با پوست حلقه حلقه برش بزنید. اگر طعم پوست پرتقال را دوست ندارید می توانید ابتدا پوست پرتقال را بگیرید و بعد آن را برش بزنید.

اکنون باید برش های پرتقال را زیر پوست مرغ قرار دهید. با دقت و به آرامی این کار را انجام دهید تا پوست مرغ پاره نشود. برای راحتتر جدا شدن پوست می توانید از یک چاقوی تیز استفاده کنید. برش های پرتقال را در قسمت های مختلف زیر پوست مرغ قرار دهید.حبه های سیر را نصف کنید و داخل شکم مرغ بریزید. سپس شکم مرغ را با باقیمانده برش های پرتقال پر کنید.پاهای مرغ را با نخ محکم بهم ببندید. اگر هنوز از پرتقال ها باقی مانده آن ها را اطراف ظرف قرار دهید. سپس مرغ را داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید.

حدود ۲ الی ۲.۳۰ ساعت مرغ را داخل فر بپزید. در فواصل مختلف به مرغ سر بزنید و مقداری از آب پرتقال روی مرغ بریزید تا خشک نشود. برای اطمینان از پخته شدن مرغ چاقویی را داخل گوشت ران کنید، اگر کاملا پخته و نرم شده یعنی مرغ بریان شما آماده است. مرغ را از فر خارج کنید و همراه با برنج یا پوره سیب زمینی نوش جان کنید. نکته:  مرغ بریان پرتقالی را به صورت درسته یا تکه تکه می توانید سرو کنید. طعم مرغ بستگی به نوع پرتقال دارد، بنا به ذائقه تان می توانید از پرتقال شیرین یا ترش استفاده کنید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۱۴۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای گوشت و مرغ
مواد لازم : پرتقال, سیر, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.