طرز پخت نخود پلو با مرغ همراه با پودر دارچین و زیره

طرز پخت نخود پلو با مرغ همراه با پودر دارچین و زیره

طرز پخت نخود پلو با مرغ

در فصل تابستان نخود فرنگی تازه به وفور پیدا میشود در مطلب زیر طرز پخت نخود پلو با مرغ که با استفاده از نخود فرنگی یا نخود سبز تههی می شود را برایتان قرار دهیم بهتر است در این پلو از ران مرغ بدلیل چربیت بیشتر آن استفاده کنیم.

مواد لازم

ران مرغ ۴ عدد
برنج ۳ لیوان
نخود فرنگی ۱/۲ لیوان
پیاز ۲ عدد
سیر ۴ حبه
پودر دارچین ۱/۴ قاشق چایخوری
پودر زیره سبز ۱ قاشق چایخوری
برگ بو ۲ عدد
آب مرغ ۲ لیوان
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۱ عدد
نمک مقداری

نخود پلو با مرغ

طرز تهیه : استخوان ران های مرغ را خارج کنید. سپس روی ران های مرغ نمک بپاشید و ۱۰ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید.
داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه داغ شد ران های مرغ را داخل ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شوند. پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر مرغ نیز طلایی شود سپس کناری قرار دهید.

پیاز را خلالی خرد کنید و داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا نرم شود ( از روغن باقی مانده مرغ استفاده کنید ).داخل قابلمه‌ای برنج ، نخود فرنگی ، گوجه فرنگی ریز خرد شده ، سیر رنده شده ، پیاز سرخ شده ، پودر دارچین ، پودر زیره سبز و کمی نمک بریزید.  رب گوجه فرنگی را داخل آب مرغ حل کنید و به مواد اضافه کنید و به آرامی مخلوط نمایید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. ران‌های سرخ شده را داخل قابلمه و روی مواد قرار دهید و ۲ عدد برگ بو را روی مرغ ها بگذارید. در قابلمه را ببندید و با حرارت ملایم حدود ۲ ساعت بگذارید برنج و مرغ بپزد. سپس در ظرف بکشید و همراه با ماست سرو کنید.

نکته ها : میتوانید به جای ران از سینه مرغ هم استفاده کنید. مقدار آب مرغ با توجه به نوع برنج تان و پخت آن ممکن است بیشتر شود که میتوانید در صورت لزوم در اواسط پخت اضافه کنید. به جای آب مرغ از آب معمولی یا عصاره مرغ مخلوط با آب هم میتوانید استفاده کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۱۵۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : آب مرغ, برگ بو, برنج, پودر زیره, پیاز, دارچین, رب گوجه فرنگی, گوجه فرنگی, مرغ, نخود سبز


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.