طرز پخت کباب لقمه ای با استفاده از زعفران دم کرده فراوان

طرز پخت کباب لقمه ای با استفاده از زعفران دم کرده فراوان

طرز پخت کباب لقمه ای با استفاده از زعفران

طرز پخت کباب لقمه ای کار سختی نیست و نیاز به مواد اولیه بسیار زیادی ندارد و تنها با سبزیجات معطر و پیاز و همراه با زعفران دم کرده این کباب لقمه ای بسیار عالی را میتوانید تهیه کنید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سبزی معطر ( ریحان.ترخان.جعفری ) ۱ قاشق غذا خوری
آرد سوخاری ۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز پخت کباب لقمه ای با استفاده از زعفران دم کرده فراوان

پیاز را ریز رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید. سپس در کاسه ای گوشت چرخ کرده ، نمک ، فلفل و پیاز را مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کنند؛ در انتها نیز سبزی های معطر خرد شده را اضافه کرده و مخلوط نمائید.

زعفران دم کرده و آرد سوخاری را جداگانه با هم مخلوط کنید و در این مرحله به مواد اضافه نمائید و فقط در حد مخلوط شدن بهم بزنید. مایه کباب را ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا مواد منسجم شوند.

سیخ های چوبی را از قبل در آب ولرم خیس کنید ( چوب ها وقتی مرطوب شوند در زمان کباب کردن نمیسوزند ). ظرف گوشت را از فریزر خارج کنید سپس به اندازه لازم از مایه گوشت بردارید و کمی با دست فشار دهید تا رطوبت آن گرفته شود،آنرا شکل دهید و به سیخ بکشید.

پس از اینکه تمام کباب ها را به سیخ کشیدید کف تابه کمی روغن بریزید و کباب ها را کف تابه بچینید. سپس با حرارت ملایم و در باز کباب لقمه ها را سرخ کنید. پس از سرخ شدن بهمراه نان یا برنج و گوجه های کباب شده سرو نمائید.

نکته ها : اگر سبزی تازه در دسترس ندارید از سبزی های خشک هم میتوانید استفاده کنید. برای چسبندگی کباب حتما پس از رنده کردن پیاز را از صافی بگذرانید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود در غیر این صورت کباب ها روی سیخ وا میروند.

پس از اضافه کردن آرد سوخاری ، مواد را زیاد هم نزنید ؛ قبل از استفاده از انواع سیخ های چوبی حتما سیخ ها را از ۱۰ دقیقه قبل در آب ولرم بخیسانید تا هنگام کباب کردن سیخها آتش نگیرند.

این کباب را میتوانید درون فر یا روی اتش ذغال نیز تهیه کنید ، در اینصورت در مدت زمان کباب کردن باید روغن یا کره اب شده را مرتب روی کباب ها بزنید تا کباب لقمه ها خشک نشوند.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۶۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : انواع کباب و کوفته
مواد لازم : آرد سوخاری, پیاز, زعفران, سبزیجات, گوشت چرخکرده


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.