طعم دار کردن گوشت با خواباندن گوشت در نمک

طعم دار کردن گوشت با خواباندن گوشت در نمک

راههای طعم دار کردن گوشت

در مطلب زیر راههای طعم دار کردن گوشت را برایتان قرار داده ایم شما اینکار را میتوانید با استفاده از خواباندن گوشت در آب نمک انجام دهید که با اینکار براحتی میتوانید گوشتتان را خوش طعم کنید.

گوشت را چگونه طعم دار کنیم؟

_ خواباندن گوشت قرمز یا سفید در آب نمک باعث می شود رطوبت را به خود بکشد و هنگام پخت خشک نشود.

_ با طعم دار کردن آبی که گوشت را در آن می خوابانید، گوشت در مرحله پخت طعم خوبی پیدا می کند.

مواد :
یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری نمک، یک قاشق غذاخوری شکر، یک عدد برگ بو و یک چهارم قاشق فلفل سیاه را بجوشانید و پس از خنک شدن گوشت را در آن بخوابانید.

افزودن پوست مرکبات، شنبلیله، فلفل، گیاهان تازه و ادویه مانند زیره، گشنیز، انیسون و دارچین نیز می تواند گوشت را طعم دار کند.

بهترین روش برای طعم دار کردن گوشت چیست؟
خواباندن گوشت

یعنی گوشت را با ادویه و چاشنی‌های مختلف، چند ساعتی گذاشتن و سپس کباب کردن و پختن. خواباندن، طعم آن را بسیار لذیذ می‌کند. اگر گوشت را به طریقه یاد شده بخوابانید، می‌توانید آن را تا ۳ ماه در فریزر نگاه دارید و در موقع نیاز بیرون بیاورید و کباب کنید و غذایی بسیار لذیذ فراهم سازید. گوشت و مرغ را ۳ تا ۴ ساعت بخوابانید ولی ماهی، نیم‌ساعت کافی است. به هنگام کباب کردن مایع بیرون آمده از گوشت خوابیده را بتدریج روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به گوشت بدهد.

استفاده از سرکه در پختن گوشت‌

اگر گوشت یا استخوان قلم را ۴۸ ساعت در آبی خیس کنید که اندکی سرکه دارد و آن را در یخچال نگه‌دارید مواد غذایی بسیاری وارد آن خواهد شد. در ضمن، به مدت طبخ کمتری نیاز خواهید داشت. برای حداکثر استفاده، خوب است گوشت و استخوان را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا سرکه در آن نفوذ کند.

پختن استخوان‌های گوشت‌

وقتی که استخوان را می‌پزید برای آن‌که مواد غذایی بیشتری از استخوان خارج شود چند عدد گوجه‌فرنگی یا مقداری سرکه به آن اضافه کنید. آب استخوان خواص غذایی زیادی دارد. از مصرف آن کوتاهی نکنید.

شستن گوشت قبل از فریز کردن‌

هنگام ذوب گوشت یخ زده، بسیاری از مواد غذایی همراه شیره از آن بیرون می‌آید. بنابراین گوشت را پیش از آن‌که در فریزر بگذارید خوب بشویید تا بعد بتوانید شیره آن را همراه گوشت بپزید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.