طعم متفاوت هویج پلو با گوشت گوسفند

طعم متفاوت هویج پلو با گوشت گوسفند

طرز تهیه هویج پلو با گوشت گوسفند

در زیر آموزش پخت هویج پلو با گوشت گوسفند را برای شما قرار داده ایم این غذا با استفاده از انواع برگ بو , زیره سبز و انواع فلفل طعم بسیار خاصی بخود می گیرد امیدوارم که طعم این پلو خوشمزه را دوست داشته باشید.

مواد لازم

هویج ۳ عدد
گوشت گوسفند ۲۰۰ گرم
برنج ۳ لیوان
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
برگ بو ۲ عدد
زیره سبز ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک مقداری

طعم متفاوت هویج پلو

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز و سیر را ریز خرد کنید و همراه با گوشت خرد شده داخل روغن بریزید ( گوشت را به اندازه های کوچک خرد کنید ). چند دقیقه تفت دهید تا گوشت همراه با سیر و پیاز سرخ شود و رنگ گوشت تغییر کند.

هویج ها را پوست بکنید و رنده کنید و به گوشت سرخ شده اضافه نمایید. فلفل سیاه و قرمز ، پودر زیره سبز و مقداری نمک اضافه کنید. کمی تفت دهید تا هویج نرم شود. سپس ۲ لیوان اب اضافه کنید، حرارت را ملایم کنید و حدود ۱ ساعت بگذارید گوشت بپزد و آب غذا کشیده شود.

۳۰ دقیقه برنج را در آب خیس دهید. برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه چند دقیقه جوشید با آب سرد آبکشی کنید ( زمانی برنج را آبکشی که وقتی میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

ته قابلمه را چرب کنید. برنج آبکش شده را با مایه گوشت و هویج به آرامی مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و نصف لیوان آب گرم اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند سپس حرارت را کم کنید و روی قابلمه را بپوشانید تا برنج دم بکشد ( میتوانید بوته سیری را از وسط نصف کنید و روی برنج قرار دهید ).

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۹۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, پیاز, زیره, سیر, فلفل سیاه, فلفل قرمز, گوشت, هویج


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.