عادت های سالم در زندگی افراد معروف

عادت های سالم در زندگی افراد معروف

 

می خواهیم در این بخش به برخی از عادت های سالم در زندگی افراد مشهور آمریکایی همچون دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون اشاره کنیم آن ها قبل از غذاخوردن از دست دادن با دیگران اجتناب می ورزند و گیاهخواری و مصرف فلفل را در برنامه غذایی شان از یاد نمیبرند.

چند ماهی بیشتر به پایان دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما باقی نمانده است و کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا، کم‌کم پرده از رازهای زندگی خود برای طرفدارانشان برمی‌دارند تا شاید برخی از عادت‌های روزانه آنها بتواند مخاطبان و آراء بیشتری را کسب کند. در این میان، برخی از این کاندیدها دست به ابتکار جالبی زده‌اند و از عادت‌های غذایی سالم و جالب توجه خود برای مردم گفته‌اند.

هیلاری کلینتون و فلفل قرمز
یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری امسال آمریکا که در دوره‌های قبلی و در دقیقه ۹۰ از کاندیداتوری خود انصراف داد، هیلاری کلینتون است. کلینتون می‌گوید که کارهای زیبایی ریز و درشتی مانند تزریق بوتاکس یا انواعی از فیلرها را روی پوست صورتش انجام داده اما برای حفظ سلامتی‌اش، از رژیم‌های غذایی سالم پیروی کرده است. او با مشورت متخصص تغذیه و خواندن جدیدترین مقاله‌های مرتبط با علوم غذایی، از سال ۱۹۹۲ به مصرف فلفل قرمز تند روی آورده است. این سیاست‌مدار آمریکایی می‌گوید از وقتی با خواص فلفل قرمز تند آشنا شده است، مصرف روزانه آن را در برنامه غذایی‌اش دارد.فلفل تند، سرشار از یکی از قوی‌ترین انواع آنتی‌اکسیدان‌ها به نام ویتامین C است. از طرف دیگر، ترکیب فعالی به نام «کاپسایسین» هم در فلفل قرمز تند وجود دارد که در کنار ویتامین C می تواند باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن، کاهش التهاب، افزایش متابولیسم و کاهش احتمال ابتلا به اضافه‌وزن و پایین آوردن شانس ابتلا به انواع سرطان در بدن شود. جدیدترین مقاله‌ای که درباره خواص فلفل قرمز تند در مجله BMJ به چاپ رسیده، نشان می‌دهد که مصرف روزانه فلفل قرمز تند می‌تواند تا ۱۴ خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

بِن کارسون و گیاه‌خواری
بِن یا همان بنجامین کارسون، کاندیدای جمهوری‌خواه آمریکایی است که کاندیداتوری او با سر و صداهای سیاسی و مذهبی فراوانی هم همراه بوده است. کارسون در میان هواداران خود گفته است که برای دهه‌های متمادی از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کند و این سبک زندگی در کنار برنامه غذایی سالم است که انرژی کافی و مورد نیاز روزانه برای پیشگیری اهدافش را به او می‌دهد. البته وی به توصیه متخصص تغذیه خود و برای پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی ناشی از کمبود ویتامین B۱۲، مصرف شیر، لبنیات، تخم‌مرغ و پنیر را هم به عنوان منابع غذایی حیوانی در برنامه روزانه خود دارد.متخصصان تغذیه بر این باورند که اگر این منابع حیوانی در کنار ماهی، در برنامه غذایی گیاه‌خواران جای بگیرند، خطری سلامتی آنها را تهدید نخواهد کرد. پیروی از رژیم‌های گیاه‌خواری که شیر و لبنیات و تخم‌مرغ و ماهی هم در آنها جای دارند، می‌توانند تا حد قابل قبولی خطر ابتلا به حمله و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

دونالد ترامپ و دست ندادن

دونالد ترامپ، دیگر نامزد جمهوری‌خواه آمریکایی است که به توصیه پزشک خود، یک عادت غذایی که چندان هم تغذیه‌ای به نظر نمی‌رسد را برای دوری از بیماری‌ها برگزیده است. این عادت هم چیزی جز دست ندادن با دیگران، به‌خصوص در فصل شیوع بیماری‌های ویروسی و قبل از غذا خوردن نیست.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *