عارضه ای که یحیی گل محمدی از آن رنج میبرد

عارضه ای که یحیی گل محمدی از آن رنج میبرد

 

یحیی گل محمدی این روزها از بیماری تنفسی رنج میبرد و به خاطر این عارضه چند روزی در بیمارستان بستری بوده است پزشکان علت ناراحتی وی را عفونت ریه میدانند بهتر است با نشانه های این بیماری و روش های مقابله با این عارضه آشنا شوید.

براساس اعلام روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن، قرار بود که سرمربی این تیم در کلاس دانش‌افزایی مربیان آسیایی که در کشور چین برگزار می‌شود، شرکت کند اما ابتلا به عفونت ریوی ناشی از سرماخوردگی شدید، اجازه نداد تا آقای سرمربی بتواند در این دوره آموزشی شرکت کند.

هرچند که گل‌محمدی هنوز از بیمارستان مرخص نشده است اما پزشکان، حال عمومی وی را مساعد اعلام کرده‌اند و گفته‌اند که خوشبختانه، روند درمانی او به خوبی پیش می‌رود.ذات‌الریه، آنفلوآنزا و برونشیت، جزو رایج‌ترین دلایل ابتلا به عفونت ریه محسوب می‌شوند که در میان آنها، ذات‌الریه نقش پررنگ‌تری در عفونی شدن ریه‌ها بازی می‌کند.

پنومونی یا ذات‌الریه، وضعیت التهابی ریه است که معمولا در اثر ابتلا به آن، کیسه‌های میکروسکوپی هوا موسوم به آلوئول‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند. این بیماری در بیشتر موارد در اثر عفونت ناشی از ویروس یا باکتری و گاهی نیز در اثر سایر میکروارگانیسم‌ها، برخی داروها و شرایط دیگر مانند بیماری خودایمنی رخ می‌دهد. ذات‌الریه، یک بیماری منفرد نیست و می‌تواند بیش از ۳۰ علت مختلف داشته باشد؛ علل باکتریایی، علل ویروسی، مایکوپلاسما و سایر علل عفونی مانند قارچ‌ها و ترکیبات شیمیایی می‌توانند از مهم‌ترین دلایل ابتلا به ذات‌الریه محسوب شوند.

افراد بالای‌ ۶۰ سال‌، بیماران مبتلا به آسم‌ و فیبروز کیستیک، کسانی که در معرض استنشاق‌ جسم‌ خارجی‌ به‌ داخل‌ ریه هستند، آنهایی که استعمال‌ دخانیات یا در شرایط‌ پرجمعیت‌ غیربهداشتی زندگی می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری ریوی قرار دارند. داگلاس ویلمر (بازیگر نقش شرلوک هولمز) و لئون تولستوی (نویسنده سرشناس فرانسوی) از شاخص‌ترین چهره‌های جهانی ابتلا به ذات الریه محسوب می‌شوند.

ممکن است حدود ۳تا ۷روز طول بکشد تا علایم بیماری پنومونی خودشان را به طور کامل نشان بدهند و پزشک معالج متوجه ابتلا به ذات‌الریه در ما بشود. طول دوره درمان هم از یک هفته تا چند ماه، متغیر خواهد بود. هرچند که باکتری‌ها، جزو عوامل اصلی ابتلا به این بیماری عفونی محسوب می‌شوند اما نمی‌توان نقش برخی از قارچ‌ها و ویروس‌ها را هم در ابتلا به ذات‌الریه نادیده گرفت. درد قفسه سینه، سرفه (ابتدا خشک و سپس خلط‌دار)، تب، ضعف، کاهش اشتها، نفس نفس زدن یا درد عمیق قفسه سینه از مهم‌ترین علایم ابتلا به ذات‌الریه به حساب می‌آیند.

از آنجایی که ذات‌الریه یا همان سینه‌پهلو جزو بیماری‌های مسری است، بنابراین یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال آن هم تماس با بیماران مبتلا یا تنفس در هوایی است که ترشحات عطسه بیماران مبتلا به ذات‌الریه در آنجا وجود دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *