عفونت واژینال – قسمت اول

عفونت واژینال - قسمت اول

هر آنچه لازم است در مورد عفونت واژینال بدانیم – قسمت ۱

چقدر در مرود عفونت واژینال اطلاعات دارید؟ پیشنهاد می کنیم قسمت های مختلف عفونت واژینال را که در سایت روزنه آنلاین منتشر شده است را به طور کامل مطالعه کنید. میکوز واژینال نوعی عفونت رایج است که به علت تخریب فلور واژن یا باکتریهای این ناحیه به وجود می‌آید. بر روی پوست بدن، محیط دهان، داخل دستگاه گوارش و محیط واژن فلور طبیعی وجود دارد. بر طبق تحقیقات انجام شده، به طور طبیعی بیش از ۱۰۸ باکتری در هر میلیتر از ترشحات واژن وجود دارد.

بیشترین سهم این میکروارگانیسم‌‌‌ها مربوط به لاکتوباسیل‌‌‌ها بویژه گونهL.rhamnosus است. ممکن است این نوع از عفونت اغلب اوقات در خانم‌‌‌ها مشاهده شود که البته بیماری خطرناکی نیست. سوزش، خارش و التهاب از نشانه‌های این عفونت است. امروزه راههای درمانی وجود دارد که مشکلات ناشی از این ضایعه را تحمل‌پذیرتر کرده است.

در این مقاله کاملاً با میکوز واژینال آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چگونه خود را از ابتلای به این بیماری حفظ کنید. نام دیگر میکوز واژینال، کاندیداز واژینال است و ۷۵ درصد از زنان حداقل یک بار در طول زندگی به آن دچار میشوند. ۴۰ تا ۵۰ درصد از زنان دست کم دو تا سه مرتبه در عمر خود بیماری‌های مربوط به واژن را تجربه می‌کنند

(التهاب واژن اغلب اوقات ناشی از نوعی عفونت از جنس میکوز است) و ۱۰ تا ۲۰ درصد آنها نیز دچار نوعی میکوز واژینال مزمن می‌شوند که خاصیت عود کنندگی دارد، به این معنا که حداقل چهار مرتبه در طول سال گریبان گیرشان می‌شود. این عفونت اصولاً خطری ندارد ولی با این حال بسیار ناخوشایند و ناراحت کننده است.

میکوز واژینال ازنوعی عدم تعادل در فلور واژن ناشی می‌شود و نشانه‌های متعددی دارد. در این مقاله ما برای شما نشانه‌‌‌ها، جزئیات و راه‌های درمان این بیماری را جمع آوری کرده‌ایم و حتی به شما نشان می‌دهیم که چه عواملی در بروز این بیماری نقش اساسی دارند و در نهایت راههای جلوگیری از این بیماری را نیز بیان خواهیم کرد:

کاندیداز آلبیکانز و تعادل در فلور واژن: فلور واژن حاوی لاکتوباسیل‌‌‌ها است و ممکن است که عموماً قارچ‌های کاندیدا آلبیکانز نیز در آن وجود داشته باشد. لاکتوباسیل نوعی باکتری تخمیرکننده و شناخته شده ترین فلور طبیعی واژن است که توانایی آن در تولید ph و حفظ محیط اسیدی است.

در این میان اگر تعادل میان محیط‌های میکروبی از بین برود، میکوز واژینال بوجود می‌آید. لاکتوباسیل‌‌‌ها از چسبندگی میکروارگانیسم‌‌‌ها به دیواره واژن جلوگیری می‌کنند و به این ترتیب عفونت‌‌‌ها را کاهش می‌دهند. این باکتری‌‌‌ها حتی می‌توانند در مقابل عوامل بیماری‌زا، مولکول‌هایی را آزاد کنند.

تعداد لاکتوباسیل‌های موجود در واژن متغیر است و به میزان هورمون‌‌‌ها (استروژن)، به سن فرد و نیز به سیکل ماهیانه مرتبط است. بنابراین فلور واژینال یک نقش حفاظت کننده برعهده دارد چرا که ورود عوامل بیماری‌زا به بدن فرد را محدود می‌کند و در این میان اگر فلور واژن به نوعی آسیب ببیند یا از بین برود، بدن فرد و در نهایت واژن نمی‌تواند

به خوبی از خود دفاع کند. کاندیدا آلبیکانز یک مخمر تک سلولی است که در محیط اسیدی-هوازی رشد و از گلوسیدها تغذیه می‌کند. معمولاً با غلظت کم در لوله گوارشی و واژن یافت می‌شود و با دیگرگونه‌های موجود هم زیستی دارد. اگر قارچی که بصورت طبیعی در فلور واژن وجود دارد، بیش از حد و اندازه تکثیر شود، یک میکوز به وجود می‌آید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.