علائم اولیه بارداری چیست؟ تشخیص حاملگی در همان هفته اول

علائم اولیه بارداری چیست؟ تشخیص حاملگی در همان هفته اول

هر بارداری متفاوت است بنابراین اگر هیچ یک از علائم اولیه وجود ندارد، نگران نباشید. در این مطلب برخی از علائم و نشانه های اولیه بارداری را به شما معرفی می کنیم اگر یکی یا تعداد بیشتری از این علائم را متوجه شوید، بهتر است یک آزمایش بارداری را انجام دهید.

تاخیر در دوره شما

این یکی از علائم اولیه کلاسیک بارداری است. اگر دوره شما دیر اتفاق می افتد، آزمایش بارداری را انجام دهید تا مطمئن شوید که باردار هستید یا دلیل دیگری وجود دارد.

خستگی عمیق

حتی اگر کودک شما هنوز هم خیلی کوچک باشد، چند هفته اول بارداری می تواند از نظر جسمی و احساسی انرژی شما از بین برود. ممکن است خستگی شدیدی داشته باشید که ناشی از تغییرات در بدن شما است. خستگی در دوران بارداری اولیه مانند خستگی معمولی نیست – پس از یک فعالیت روزمره، احساس خستگی کامل می کنید. بهترین راه برای مقابله با آن، گوش دادن به بدن و خواب بیشتر است.

حساسیت پستان

برخی از زنان در طول هفته های اولیه بارداری دارای حساسیت پستان یا احساس سوزنی در سینه خود هستند. پوست در اطراف نوک پستان ها ممکن است بیش از حد معمول برجسته به نظر  برسد. این ضربه ها “سلول های مونگومری” نامیده می شوند و یک مایع چرب ترشح می کنند تا نوک پستان شما را برای تغذیه با شیر مادر آماده کنند. سینه های شما ممکن است سنگین تر نیز احساس شوند. بسیاری از این تغییرات به دلیل هورمون های اضافی است که در طول بارداری در بدن شما وجود دارد.

طعم تلخ در دهان شما

آیا شما به طور ناگهانی غذای مورد علاقه خود را از دست داده اید یا طعم عجیب و غریب فلزی خود را در دهان خود دارید؟ این ها نشانه های زودرس بارداری هستند. بعضی از زنان نیز در مورد داشتن بزاق بیش از حد شکایت دارند.

گرفتگی عضلات

حدود هشت تا ده روز پس از تخمک گذاری، ممکن است شکم در معرض گرفتگی باشد. شما همچنین ممکن است ادرار دارای رنگ صورتی، قرمز یا قهوه ای روشن در آن زمان داشته باشید. این باعث می شود که تخمک ها به داخل رحم برسند.

نیاز بیشتر به دفع ادرار

در اوایل بارداری ممکن است نیاز به دفع ادرار بیشتر از حد معمول باشد، زیرا رحم شما گسترش می یابد و مثانه شما را تحت فشار قرار می دهد. هورمون پروژسترون همچنین باعث می شود که شما بیشتر بخوابید و گاهی اوقات یبوست ایجاد کنید.

احساس تهوع و یا بیماری

هورمونهای جدید بارداری بدن شما را پر می کنند و برای برخی از زنان واکنش به این صورت است که احساس بدی می کنند. بعضی از زنان احساس آرامش می کنند و برخی دیگر ممکن است بیمار باشند. این معمولا “بیماری صبحگاهی” نامیده می شود اما می تواند در هر زمانی از روز اتفاق بیفتد. اگر شما نمی توانید غذا یا آب را در بدن خود نگه دارید با ماما یا پزشک خانواده تان مشورت کنید، زیرا ممکن است بدن شما دچار کمبود آب شود.

نوسانات خلقی

هورمون ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که به بدن شما کمک می کنند حاملگی خود را کنترل کنید، آن را برای تولد آماده و شیر را برای نوزاد خود تولید کنید. هورمون استروژن و پروژسترون بدن شما را در ۱۲ هفته اول پر می کند. این هورمون ها هستند که می توانند باعث احساس عواطف بیشتری نسبت به حالت طبیعی در شما شوند. شما ممکن است متوجه شوید که یک دقیقه خنده می کنید و می توانید بعدا گریه کنید، نگران نباشید، این طبیعی است. با این حال، اگر احساس درد یا اضطراب زیادی در بیشتر روز دارید و به نظر می رسد بیشتر از یک ماه طول می کشد، مهم است که با ماما یا پزشک خانواده خود در مورد احساستان صحبت کنید.

خونریزی

اگر خونریزی خیلی سبک تر از حد طبیعی بود و چند روز پیش از آن دوره خود را داشته اید، ممکن است خونریزی اپیلاسیون را تجربه کنید، جایی که تخمک حاصل از آن به دیواره رحم متصل می شود و خونریزی کمی ایجاد می کند.

حساسیت بیشتر نسبت به بوها

اگر بوی خاصی در هنگام دفع مدفوع دارید یا حساسیت بیشتری نسبت به بوها داشته باشید، ممکن است به این معنی باشد که شما باردار شده اید.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.