علائم نزدیک شدن دوره ماهانه یا قاعدگی زنان

علائم نزدیک شدن دوره ماهانه یا قاعدگی زنان

هنگامی که شما برای دوره ماهانه آماده می شوید، خواهید دید که بدن شما سیگنال هایی را نشان می دهد که عادت ماهانه می خواهد شروع به فعالیت می کند. این PMS یا سندرم پیش قاعدگی شناخته شده است. در اینجا علائم شایع PMS و پیشنهادات نحوه برخورد با ناراحتی آورده شده است.

گرفتگی عضلات

گرفتگی قاعدگی، همچنین به عنوان دیسمنوره شناخته شده است، شایع ترین علامت قاعدگی است و می تواند به عنوان گرفتگی زیر شکم ظاهر شود که ممکن است یک تا دو روز قبل از دوره شما شروع شود. گرفتگی ها می توانند دو تا چهار روز طول بکشند و شدت درد ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. طبق یک مقاله علمی پزشکی، حدود ۱۵٪ زنان درد های قاعدگی خود را شدید می دانند. در اغلب موارد، داروهای بدون نسخه و یا داروهای ضد درد آرامش را در منطقه گرفتگی ایجاد می کنند. با این حال، اگر شما تصور می کنید که گرفتگی قاعدگی شما شدید تر است، با پزشک خود برای بررسی گزینه های خود تماس بگیرید.

هوس های غذایی

وقتی به میل درمورد غذا فکر می کنید، کلمه ای که به ذهن می آید، شکلات است. چرا که به نظر می رسد که تمام زنان این ماده شیرین را در آن زمان از ماه می خواهند. بر اساس روانشناسی امروز، هورمون هایی که توسط غدد زن، استروژن و پروژسترون منتشر می شوند، بر روی هر عضو بدن شما از جمله  اشتها تاثیر می گذارند. خوب است که این اشتهای شیرین تان را برآورده کرده و هر بار که بخواهید شکلات بجوید، زیرا شما سزاوار درمان خود هستید. فقط مطمئن شوید که مصرف خود را محدود کنید و زیاد شکر مصرف  نکنید.

نوسانات خلقی

این یک راز نیست که زنان تمایل دارند تغییرات خلق و خو و یا احساسات شدید قبل یا در طول دوره خود را تجربه کنند؛ این جایی است که عبارت ” عادت ماهانه ” بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد. این عبارت اغلب برای زنان قبول می شود و یا اینکه “بسیار احساسی” هستند، اما نوسانات خلقی کاملا طبیعی هستند و احساسات خود را بیان می کنند، پس اجازه دهید بروز کنند.

علائم نزدیک شدن دوره ماهانه یا قاعدگی زنان

بروز آکنه

همانطور که شما به عنوان یک نوجوان یا جوان بالغ، بلوغ را تجربه می کنید، شما مستعد ابتلا به آکنه هورمونی هستید. در طول زمان رشد و توسعه، سطح هورمون شما نوسان دارد. هورمون ها ممکن است سبب پوسته پوسته شدن پوست شوند، که ممکن است منافذ پوست را درگیر کند و موجب برانگیختگی شود. بهترین روش درمان آکنه این است که پوست خود را دو بار در روز تمیز کنید. اگر فکر می کنید آکنه شما شدید است، از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک خود تماس بگیرید.

درد بدن

بسیاری از زنان تمایل دارند قبل و یا در طول دوره هایشان دچار درد شوند. شایع ترین قسمت هایی که دچار درد می شود شامل سینه ها و کمر است.  این را می توان با داروهای ضد درد یا داروهای بدون نسخه درمان کرد. مصرف آن ها برای چند روز آینده تحمل درد را آسان می کند و زمانی را برای استراحت خود مشخص کنید.

پف کردن

با توجه به دوره، نفخ مایع است که ممکن است باعث احساس کامل و یا تورم در اطراف منطقه کمر شود و آن می تواند ناراحت کننده باشد. اگر چه شما نمی توانید به طور کامل از تخریب جلوگیری کنید، می توانید فاکتورهایی را که باعث نفخ شدن می شوند را محدود کنید. بهترین راه برای از بین بردن التهاب شدید این است که از رژیم غذایی خود، به ویژه نمک، شکر و کافئین مراقبت داشته باشید. همچنین تمرینات ورزشی گردش خون را افزایش می دهد و باعث جلوگیری از نفخ می شود.

خستگی

اگر چه توضیح علمی خستگی در زمانهای نزدیک دوره شما وجود ندارد، اما در میان زنان بسیار رایج است. بعضی از زنان ممکن است در خواب شب به خاطر جریان سنگین یا گرفتگی عضلانی، به علت بیدار شدن از درد یا رفتن به حمام برای تغییر تامپون دچار مشکل شوند. اگر دچار جریان غیر طبیعی یا گرفتگی های غیر قابل تحمل شده اید که از خواب شما جلوگیری می کند، با پزشک خود مشورت کنید.

این کاملا طبیعی است که علائم PMS را تجربه کنید. مهمتر از همه، شما باید خودتان را برای مقابله با آن ها آموزش دهید و از بدن خود مراقبت کنید!

اختصاصی روزنه آنلاین؛ هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *